Ruiten ontdooi spul

Karstieman

Forumguru
Heeft iemand van jullie al eens gebruik gemaakt van de spuitflessen waar anti-vries inzit ?
Volgens de beschrijving spuit je dat op de bevroren raamdelen en hoppa.. /forum/images/graemlins/1761.gif ..Alle ijs smelt als sneeuw voor de zon.
Ik heb laatst zo'n flesje gehaald en vrolijk mijn raam ingesproeid. Echter voordat ik in de auto zat, zat er alweer een dun laagje ijs op mijn raam...en kon ik weer gaan krabben. /forum/images/graemlins/shocked.gif
Na 1x het spul uitproberen heb ik dus maar besloten dat ik in het vervolg maar meteen ga krabben..

Komt dat doordat ik toevallig een slecht merk te pakken heb, of hebben jullie er betere ervaringen mee ?

Kelvin

Lid
Ik vraag me af of het uberhaubt geen schade kan veroorzaken aan je rubbers/ lak e.d.???

Ik heb ook zo'n fles gehaald maar durf het eigenlijk niet op mijn nieuwe auto te gaan gebruiken.

sunnyboy

Senior Member
Ik gebruik het spul regelmatig vanaf middelmatige vorst.
Voor die witte dunne aangevroren mist zeg maar, gebruik ik een oude credit-kaart of lidmaatschapspasje. Gaat onwijs goed.
Als het niet hard gevroren heeft gewoon een emmertje warm water. Bevriest je voorruit ook niet zo snel.
Bij gebruik van ruiten spul vriest de voorruit binnen no-time weer dicht.

nou met dat emmertje warm water zou ik maar oppassen , heb bij mijin de buurt wel eens iemand heel hard horen vloeken, omdat hij dat deed,daarna was spontaan zijn ruit gesprongen.
zet je ruiten wissers om hoog en doe er gewoon een stuk karton onder werkt perfect, behalve als het ijzelt word het karton zacht of pak een oude deken en doe die op je auto gooien werkt ook goed en de auto zit er nog warmpjes bij ook

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
en de auto zit er nog warmpjes bij ook

[/ QUOTE ]

Skoda's worden geacht tegen wat kou te kunnen hoor, gezien hun roots! /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif /forum/images/graemlins/yeah.gif

Kan nooit goed voor het milieu zijn. Voor die paar weken dat er ijs op mijn ramen zit krab ik wel even.

Gebruik al jaren ruitenontdooi spray. Werkt prima. Gewoon een keer sprayen op de zijruitjes en een paar keer op voor- en achterruit. De ijslaag verdwijnt dan vanzelf. Wat me wel opvalt is dat als je dan de ruitenwissers bedient, je direct daarna weer nieuw ijs op je ruit hebt. Kennelijk is je ruit heel koud, niet alleen van het ijs maar ook door het verdampen van de ruitontdooi spray. Op de achterruit kun je de achterruitverwarming gelijk aanzetten, maar op de voorruit moet je uitkijken dat je onder het rijden niet ineens met alsnog een bevroren ruit rijdt...
Heb nog nooit beschadigingen gezien van ruit, rubbers, lak o.i.d. door die spray en ik ben heel kritisch...

VEEJAY

Forumguru
Werkte prima heb het nu alleen niet meer nodig. Je moet gewoon de raam goed afdrogen met een wisser/trekker.

vw125

Forumguru
Heb het eens gebruikt op men vorige wagen en heb besloten dat ik het nooit meer gebruik.Werkte prima daar ni van maar je wagen wordt er zo vettig van dat ik geen zin heb om hem telkens te wassen nadat ik het gebruikt heb.
Eenmaal men wagen poetsen in de week is voldoende zeker /forum/images/graemlins/crazy.gif

Grtz vw125

smg

Lid
Eenmaal per week poetsen? /forum/images/graemlins/shocked.gif

Ik vind mezelf al fanatiek met een keer per kwartaal!

VEEJAY

Forumguru
vroeger elke week met de hand wassen inclusief velgen. Nu is het een beetje koud en wordt alles zo snel vies, dus doe ik het alleen als ik echt zin heb en dat is 1 x in de 3 weken.

Ik deed altijd zo’n plastic zonneschermpje voor de ruit, maar auto staat tegenwoordig in de garage. /forum/images/graemlins/1761.gif
Vorig jaar stond er in L&amp;K iets over HotShot verwarmd de ruitensproeier tot 60°C, maar bijna alle dealers adviseerden het niet te doen. http://www.hotshot.nl/index_nl.php
Standkachel is ook mooi is je wagen lekker op temperatuur en ontdooien meteen je ruiten. http://www.webasto.nl/home/nl/homepage.html
Ruiten ontdooispul is 3x niks.

Ik heb ook nog zo'n fles van dat spul staan, maar in heb dezelfde nadelen ondervonden als eerder gemeld; de ruiten worden vettig, en het vriest snel weer aan. Ook ik ga voor het emmertje warm water. Het schijnt te kunnen dat de ruit barst, maar ik denk dat het temperatuurverschil gewoon niet te gort moet zijn. Ik denk ook dat de ruit eerder zal barsten las er al een ster of barst in zit. Ik gebruik dan voor de zeerhied liever meer water, lauw, dan een beetje heet. Gote voordeel van deze methode: Je ruit beslaat niet meteen als je weg rijdt !

Karstieman

Forumguru
Zo'n zonnefoli schermpje werkt natuurlijk ook goed, maar ik neem aan dat je dat niet in je auto meeneemt, maar 's morgens thuis neerlegt...
Dus dat is eigenlijk alleen handig voor 's morgens vroeg.

@Karstieman,

Ik neem het dan in de auto mee, op wintersport gebruik ik het ook nog als er geen overdekte parkeerplaats is.

Bovenaan Onderaan