ruiten wisser en pinker doos werken niet goed

bongo

Nieuw lid
hoi mensen mijn octavia is van 2001 nu heb ik volgende aan de hand .
heb pas een half jaar geleden de pinkerdoos moeten ver vangen dze was stuk .ok nu is hij weer stuk .met het prob nog dat ik als ik mijn ruiten wissers wil opzetten deze ook niet meer werken nar behoren deze gaan wanneer ze zin hebben weet iemand raad /forum/images/graemlins/confused.gif <font color="red"> </font>

rickske

Actief lid
Hoi bongo,het probleem van de ruitenwisser heb ik ook gehad met de ruitenwisser op mijn oct1 en is gewoon dat het motortje vuil is,ik ben toen eerst eens langs een skoda dealer geweest en die vertelde toen dat het hele mechanisme moest vervangen worden omdat de tand wieltjes versleten waren,maar aangezien ik nog weerstand ondervond wanneer ik de ruitenwissers wilde bewegen geloofde ik de dealer niet en ben ik naar een gewone garage hier in de straat geweest en die heeft het hele mechanisme gedemonteert en het rotortje waar de koolborstels op zitten zuiver gemaakt en het probleem was opgelost voor €20.
Hopelijk lukt het bij u ook zo.

Joeri

Actief lid
Als de pinkdoos al eens vervangen is, en het probleem is terug, moet je terug je pinkdoos eens vervangen. Het kan zijn dat dat stuk terug toevallig kapot is (kan altijd, toch?). ALs het dan nog terug komt, moet je je hendel van de knipperlichten laten vervangen, dan zit het probleem in de hendel. Ofwel, als je een aanhangwagen hebt, en het probleem zit daar, een versterkte pinkdoos laten plaatsen, die bestaan ook.

En de ruitenwissers, inderdaad eens de ruitenwissermotor proberen zoals Rickske zegt. Helpt dit ook niet en je ruitenwissers beginnen soms plots te vegen of stoppen op de meest onmogelijke momenten dan moet ook die hendel vervangen worden.

Raar maar waar, het zit soms in de hendels!

bongo

Nieuw lid
ja mensen het probleem is opgelost het zat voor de ruiten wissers in het mechanisme die was vastgeroest . voor de pinker hebben we het armpje vervangen nu is alles ok

alleen had ik graag nog ergens een instruktieboekje op de kop willen tikken de garage vraagt er veel voor

Bovenaan Onderaan