Ruitensproeier vloeistof onder voorstoel

Het is eigenlijk al een eerder gemeld probleem water onder de bestuurder-stoel, Dacht dat het opgelost was maar niets is minder waar.
Vandaag kwam ik er achter dat mijn sproeier vloeistof op was dus bijgevult en sproeien maar, Er kwam wel wat uit aan de voor kant maar achter niets, Het werd ook weer nat onder mijn bekleding bij de voorstoel ruikt ook naar sproeir vloeistof.
heeft iemand hier ervaring mee?

Canon-Eye

Forumguru
Klinkt als een lekje in de leiding van vloeistofreservoir naar achteren toe. Die zal hetzij langs de tunnel, dan wel langs de drempel lopen?

Antera

Donateur
kijk eens in je kofferbak er loopt een leiding van het reservoir via de binnenzijde naar achteren toe. vermoedelijk ergens een scheur in de slang. Volgens mij loopt de slang via de A style en het dak naar achteren toe. vrees dat het delen worden demonteren om je slang te gaan volgen

Ik heb de A style er al af gehad om de slang van het kanteldak te vinden, ben er toen niet nog een tegen gekomen, maar dit is ook niet goed te zien ook!! waar komt deze slang de auto binnen zeg maar van onder de motorkap, dan kan ik hem van af daar misschien volgen!
kan het ook zo zijn dat de leiding onder de parafaanbak lekt en zo naar binnen loopt, net als bij een verstopping?

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Hoe deze precies loopt ik mij niet bekend maar gaat zeker door het schutbord heen. Word toch proberen te volgen. Misschien even de plaat boven je pendalen demonteren en met een zaklamp gaan neuzen achter je dashboard

Edwin83

Senior Member
Persoonlijk sproei ik maar zelden achter, ik zou m afdoppen. Zeker als dit in de papieren zou gaan lopen.

EdZ

Donateur
Ik heb dit ooit in een Focus gehad, slangetje was gescheurd vlak bij de achterklep. In plaats van de hele slang eruit te trekken heb ik toen een koppelingetje gebruikt dat je voor die aquarium-slangetjes kan gebruiken. Iets als Normaplast polyamide slangverbinder - 2x slangtule 5mm. Tie-wraps erom en klaar.

Mits je natuurlijk weet waar de breuk zit - en je erbij kunt. Ik denk dat het in de linker A-stijl of daaronder zit anders zou je dakbekleding ook nat zijn.

EdK

Forumguru
Dus nu knippen op slechte stuk en rechte koppeling ertussen en daarna de wagen heeelllllll goed laten drogen ....

Bovenaan Onderaan