Ruitensproeier vloeistofpeil lampje

RefleCs

Forumguru
In de handleiding van de auto staat duidelijk dat als het vloeistofpeil van de ruitensproeiers te laag is dat er dan een lampje op het dashboard moet gaan branden. Nou is dat in mijn Scout niet het geval. Hebben anderen dit lampje wel? Tevens zou in het display een tekst moeten verschijnen.
vloeistofruitensproeiinstallatie.jpg

MarcoO2

Forumguru
Ik kreeg in mijn O2 in de maxidot een melding én een groot oranje sproeierteken, als je geen maxidot hebt, zou het lampje in 't dashboard moeten gaan branden volgens mij.

CharlesTucker

Forumguru
Ik heb dit een tijdje geleden ook gevraagd, bij mijn O2 was de tank ook leeg zonder waarschuwing. Het antwoord was toen dat dat lampje alleen werkt bij auto's met xenon verlichting. Xenon is altijd gecombineerd met koplampsproeiers, en een grotere tank. In deze grotere tank zit een sensor, in de kleinere niet en dus werkt het lampje (en de maxidot-tekst) ook niet. Ik heb het nooit nagekeken, maar het klonk wel plausibel.

RefleCs

Forumguru
Hmm op een faab kan je fabriek af geen xenon krijgen wel koplampsproeiers maar die heb ik niet dus dat kan ik niet controleren.

Ronbe

Senior Member
Ik heb een fabia 1.2 TSI met maxidot.
Ook ik krijg zowel geen brandend lampje als ook geen melding op mijn maxidot bij een lege ruitewissertank.

EdK

Forumguru
Heb de Yeti Ambition en heb dit bij deze uitvoering dus wel
Bij mijn RR en Fabia die ik hiervoor had , was dit niet het geval en kwam je erachter op moment dat er geen water meer op raam kwam.

RR had ook maxidot dus dit is dus geen reden
Yeti heeft geen Xenon maar wel koplamp sproeiers

Maar zie je uberhaupt wel een ruitenvloeistof lampje branden zodra je je contact aanzet en je vele lampjes op ziet lichten ??

Lexris

Lid
Ik ben in het bezit van een Fabia Greenline en ik heb geprobeerd of ik ook zichtbaar zou krijgen of mijn vloeistoftank leeg een indicatie zou geven. Het resultaat GEEN Brandend lampje op mijn dashboard. Ook geen water op mijn voorruit

piair1982

Forumguru
Ik heb wel controle lampje ruitenvloeistofniveau.
Heb ook koplampsproeiers. Denk alleen in die combinatie dat je een lampje hebt.

MacManiac78

Forumguru
Dit komt omdat de sensor ontbreekt. Middels VCDS heb ik deze 'functie' al eens aangezet. Dat was helemaal terleurstellend! Zelf met het tankje helemaal tot aan het nokkie afgevuld.... "Ruitensproeier niveau vullen" (o.i.d.) in de maxidot. *ZUCHT* Geloof me.... dit stoort meer dan een keer zonder komen te zitten. Mja, zonder zitten en wel 'sproeien' geeft weer slijtage van de pomp. Leuk heh, zo'n "milieuvriendelijke" auto, waarop ze qua gewicht hebben bespaard en dus ook sensoren hebben wegbezuinigd? :confused:

EdK

Forumguru
Leuk heh, zo'n "milieuvriendelijke" auto, waarop ze qua gewicht hebben bespaard en dus ook sensoren hebben wegbezuinigd?
:confused:

Wel zover ik weet heeft zo'n sensor er nog nooit bij een FAB opgezeten !?
En zowel dan alleen bij de duurste uitvoeringen
Maar als je het wel kunt aanzetten in VCDS en dan ook een melding krijgt in je maxidot
Dan lijkt het me dat je vrij simpel iets kunt bestellen en kunt monteren.

MacManiac78

Forumguru
De sensor plaatsen zal niet moeilijk zijn, gok ik. Ik heb er geen idee van. Maar deze hoe je deze in de kabelboom hangen moet.... ?:ahum:

EdK

Forumguru
wel dat is een kwestie van informeren bij de juiste instantie's lijkt me dan !
aan de hand van je vcds verhaal krijg ik sterk de indruk dat je ergens er wat voor hebt zitten, anders zou je het niet eens in vcds kunnen activeren !?

MacManiac78

Forumguru
De modules worden in vele auto's gebruikt. Dus ja, als je weet welke draad je aanprikken moet dan zal het inderdaad best te realiseren zijn.

Beetje late reactie, maar toch: ik heb Pon gevraagd hoe dit zit. En inderdaad, in de Scout zit standaard geen waarschuwingslampje voor de ruitensproeier. Wij vonden dat een misser voor een auto die alles lijkt te hebben. In onze vorige Fabia combi zat het nl. wel. Groet, Scoutje

Chatslet

Forumguru
Bij Conrad hebben ze tankvlotters met breek- en maakcontact. Heb dit ooit eens bij mijn Ford Fiesta ingebouwd. Gaatje boren in de tank, vlotter er in draaien, afkitten en draadjes aansluiten. De kans is erg groot dat die draadjes zich in de kabelboom naar de pomp bevinden. Nu alleen nog een Fabia (RS?) met en een Fabia zonder vinden. Leuk voor op een meeting.

Fabia

† In Memoriam
Ik had wel op mjn FI Elegance uitvoering maar daarna nooit meer gehad op mijn Fabia's.

Bovenaan Onderaan