ruitensproeiervloeistof sensor

Beste allemaal, ik heb een octavia II elegance 2.0TDI uit 2005. Ik heb al veel gelezen over de beruchte ruitensproeiervloeistof sensor. Echter nog niemand over het inbouwen hiervan.

Nu is mijn vraag, weet iemand OF en HOE je een ruitensproeiervloeistof sensor naderhand kan inbouwen en kan dat met behoud van het huidige tankje (oftewel kan je de sensor er bij in steken en aansluiten op de huidige draadboom). De sensor staat al geactiveerd in het vagcom, waardoor dus nu het lampje blijft branden.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Monteurtje

Forumguru
Als het goed is zit er een dop in het reservoir. Als je die eruit haalt kun je daar een sensor in doen. Moet je de bevestiging ook bestellen. Zoniet dan een geheel nieuw reservoir bestellen. Dan kabels trekken volgens stroomloopschema, naar instrumentenpaneel. Misschien werkt het dan. Er hangt niet een losse stekker ofzo. Geen plug en play.

Ik heb nog het 1 en ander zitten uitzoeken. Klopt het dat als je een nieuw reservoir wilt plaatsen, je dan de hele zijkant eraf moet halen? Ik kan die dop niet vinden, zit deze aan de zijkant of onderkant? Stel dat ik nieuwe kabels moet trekken, waar zullen deze op aangesloten moeten worden?
Bedankt!!

He MartijntjeTDI,

Kijk dat is nog eens duidelijk. Ik had wat moeite her en der met de duitse vaktermen, maar ik durf het wel aan. Ik las op het duitse forum dat het ook goed te doen is via de mistlamp. Ik voel er niet zoveel voor om de bumper eraf te halen. Sommigen doen het ook ivm: Habe das Schutzgitter für den Klimakondensator gleich mitbestellt, da die Montage bei abgenommener Stoßstange um einiges leichter geht. Maar dit laatste begrijp ik niet goed, ze vernieuwen de zwarte grill?

Toch zit ik nog met een paar vragen.
1) Laatst heeft iemand al bij mij in de vagcom de sensor aangezet. Moet ik dan als nog iets coderen?
2) Hoe plaatst je de sensor? Je drukt de rubberen rind erin en dan klikt de sensor er aan vast?
3) Waar is de steckergehause f WiWa-schalter voor? Komt die soms in het tankje om de sensor vast te zetten? Ik zie dit onderdeel verder nergens op de foto's terug komen.
4) Ze bouwen de hele accu uit om bij het vuurschot te komen. Kan je niet via het voetruim een ijzerdraad doorheen kunnen steken en die als trekdraad gebruiken? Accu uitbouwen lijkt mij niet zo prettig ivm de storingen.

Bedankt!

MarijntjeTDI

Actief lid
Ha SkodaD

De bumper haal je er het best af, zonder dit te doen kan je overal slecht bij. Vooral het gat in je tank snijden is dan lastig.

1)Als de sensor aanstaat hoeft er niets meer gecodeerd te worden
2)Je doet eerst de rubber om de stekker en vet hem dan in met een beetje dreft en drukt hem daarna in de tank
3)Dit is de senor zelf en druk je in de tank
4) het doorvoerschot zit achter de accubak, het is veel makkelijker om deze te verwijderen. Storingen heb je daarna niet. Alleen een geel stuurtje op je tacho maar deze gaat na een paar meter rijden weer uit.

Mocht je nog meer vragen hebben stel ze gerust.

Gr,

Marijn

onderdelen zijn binnen en ik ga volgende week aan de slag. Ik zal mijn bevindingen proberen te publiceren en zelf ook foto's te maken.

Bedankt allemaal alvast!

Bovenaan Onderaan