Ruitenwisser achter HB

Djinn_4fun

Actief lid
Zojuist breek bij het optillen om schoon te maken de achterwisser.
Het gedeelte dat gebroken is is zeg maar dat kleine stalen/ijzeren stukje dat om de pin van de motor gaat waar het veertje van de arm insteekt.
Ik kan geen onderdeel nr vinden op het stukje en ook niet in etka.

Wie kan me helpen aan een onderdeel nr of weet of dit los te krijgen is?

$(KGrHqVHJ!0E63RuCk3FBO6HPvfWN!~~60_12.JPG

Gaat om deel rechtsboven in de foto bij het oogje.

Monteurtje

Forumguru
De wisserarm is alleen compleet te bestellen. Het bestaat eigenlijk uit drie onderdelen. De wisserarm, wisserblad en afdekkapje over de moer of sproeier.
Het onderdeel nummer staat dus op de wisserarm. Wisserblad eruit trekken en dan zal het daar wel staan. Iets wat op 6Y1 955 7.. . of 6Y0 955 7.. . lijkt

Cordoba

Forumguru
Je kunt ook op een sloop zoeken, wel opletten dat je de arm voor een HB hebt, die voor een combi is net even anders doordat de sproeier daar bij het 3e remlicht zit. Overigens wordt deze wisser ook veel op andere auto's gemonteerd ter vervanging van de originele. O.a. op Seat Leon zie je regelmatig een Fabia wisser.

turboturbo

Forumguru
SWF: is een zogenaamde 'slappe wisser' :tongue:
Ik heb een linkje, van dat draadje dat ik bedoelde, toegevoegd aan mijn post hierboven.

Cordoba

Forumguru
Combi heeft een andere wisserarm!! de sproeier zit bij de combi boven de ruit, en je hoeft dus geen rekening te houden met de ruitensproeier achter.

turboturbo

Forumguru
O shit, my fault. Ik had je post hierboven wel gelezen, @Cordoba, maar me niet gerealiseerd dat Maartens vraag over een Hatchback gaat... :koffie:

Maar mogelijk dat er ook voor een hatchback wel een SWF oplossing te realiseren valt.... :winkie:

Djinn_4fun

Actief lid
swf of gewoon is me voor achterwisser om het even.
moet eerst een wisarm scoren die ik erop kan zetten :)

Op ebay krijg je er meteen een wisblad bij, denk dat ik dat maar ga doen.

leslee

Forumguru
weet niet wat die arm op ebay kost, maar kan altijd ff kijken bij mij in de schuur.
heb mijn arm er afgehaald

Djinn_4fun

Actief lid
Leg uit??
Vanaf fabriek zat er een fabia wisser op mijn fabia...
Ik wil graag mijn achterruit kunnen wissen..

leslee

Forumguru
zal morgen ff voor je kijken.
welk onderdeel ging het ook alweer om?
heb namelijk de gehele wisser verwijderd incl motor, dus als t goed is heb ik alles nog ;)

Djinn_4fun

Actief lid
zal morgen ff voor je kijken.
welk onderdeel ging het ook alweer om?
heb namelijk de gehele wisser verwijderd incl motor, dus als t goed is heb ik alles nog ;)

Het ijzeren/stalen gedeelte dat om de aas valt.
Gebogen deel
Zit een veer aanvast.
23587d1358230780-ruitenwisser-achter-hb-%24-kgrhqvhj-0e63ruck3fbo6hpvfwn-~~60_12.jpg

Rechtsboven zie je hem zitten.

Bovenaan Onderaan