Ruitenwisser achter???

Esje

Lid
Hallo allemaal,

Weet iemand of er universele ruitenwissers van bijv. bosch te krijgen zijn voor de fabia 1. Ik doel dan op de achterruiterwisser. Of kan ik deze alleen bestellen bij de dealer?

Fabia

† In Memoriam
[Die kan je los krijgen bij bv Halfords.

Laatst bewerkt door een moderator:

van inkel

Forumguru
Of bij een automaterialenzaak, vraag als ze geen Bosch hebben naar SWF.
Andere rommel moet je niet nemen.

Esje

Lid
Welke moet ik dan hebben want ik heb al in de verschillende boekjes gekeken maar bij skoda fabia staat geen model voor de achterruiterwisser!

van inkel

Forumguru
Gewoon even binnen lopen bij de automaterialenzaak, ik kan zo ook ff niks vinden op het internet.
Valeo heeft nl. zijn catalogus nog niet online (SWF is onderdeel van Valeo)

Gieliovd

Forumguru
Is allemaal universeel te krijgen joh!

Even kijken naar de sluiting, pinnetje of klikkertje... (snap je? haha)

Dan gewoon de lengte meten en eentje halen. Appeltje eitje!

Trouwens voor je achterruit komt het merk niet zo kritisch hoor. Zolang je maar niet het risico loopt dat het metaal op je ruit komt als de lamel afbreekt!

Esje

Lid
Maar voor mijn achterruit heb ik toch een hele speciale ruitenwisser nodig. Hij zit in een soort houder en je ziet hem dus bijna niet!

Fabia

† In Memoriam
Maar die houder heeft er verder niks mee te maken. Kijk maar goed dan zie je in de houder een ordinaire wisser zitten.

Gieliovd

Forumguru
Yup! Nouja of hij ordinair is wil ik niet over oordelen ;)

Laatst bewerkt door een moderator:

LenK

Forumguru
Of bij een automaterialenzaak, vraag als ze geen Bosch hebben naar SWF.
Andere rommel moet je niet nemen.
SWF is onderdeel van Valeo
Zijn die dan wel goed.
Ik heb Valeo op mijn O2 gezet. Na een paar regenbuien trekken ze al weer strepen en bovendien maken ze ook af en toe herrie op de ruit.
De vorige wissers maakten geen geluid en hebben ook heel lang goed gewerkt (merk ???? weet niet wat er in de Skoda garage wordt gebruikt)

Cocokoi

Nieuw lid
ja ik heet Maurits en ik ree 3 jaar audi a3 1.9 TDI en daar na 3 jaar 2.0 TDI Quattro en nu ben ik overgestapt op skoda Fabia 1.2 TSI van 2010 waarom dat ik overgestapt ben je betaald het meest voor de rondje en de wegenbelasting spreek mij er aan vandaar skoda

Bovenaan Onderaan