Ruitenwisser achteraan

Hebben jullie enig idee over de moeilijkheid van het achteraf plaatsen van een achterruitenwisser op de berline-uitvoering? De moeite waard of niet? Is de bedrading daarvoor standaard aanwezig? Hoe wordt ie vanbinnen uit gestuurd?

Laten uitvoeren bij de dealer of in een of andere speciaalzaak?

Greets

VEEJAY

Forumguru
De dealer zij dat het achteraf niet kon, maar dit forum heeft vaker anders bewezen bij beweringen van dealers, dus wie weet..

Zeg niet dat het niet kan, maar voor de montage van je ruitenwisser zul je een gat moeten gaan boren in je achterruit... /forum/images/graemlins/crazy.gif

Draadjes leggen, kan achteraf altijd als ze er niet liggen.

Henny

Actief lid
Ik had bij 2 verschillende dealers geïnformeerd voor mijn O1, maar beiden zeiden dat dat niet mogelijk was, althans niet voor een redelijk bedrag. Nieuwe achterklep met motor en draden leggen kan natuurlijk wel.
Heb dat altijd vreemd gevonden, een optie op de hatchback. Ik dacht dat het in België standaard was op de O1, maar in Duitsland en Nederland een optie. En dan het eraf laten voor € 100,- ......
En ja, het verhaal dat de regen eraf waait is zeker waar, als je op de rijksweg rijdt, maar als het miezert en je rijdt in de stad of je vertrekt net .... (ja de achterruitverwarming kan ook aan, maar ik wil gewoon wissen /forum/images/graemlins/smile.gif )

Karstieman

Forumguru
Het gaat zeker, maar je komt er flink voor aan 't werken !
Draadjes + buisjes naar achteren, gat in raam, draadjes naar je ruitenwisserhendel, etc.
Als je het zelf kan dan valt 't misschien wel mee, maar als je het moet laten doen, dan wordt het volgens mij een hele dure ruitenwisser !

Karstieman

Forumguru
Voor het geld is het inderdaad een zéér handige optie !
Uiteraard vreemd dat ze deze niet standaard op de HB meeleveren...

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Voor het geld is het inderdaad een zéér handige optie !
Uiteraard vreemd dat ze deze niet standaard op de HB meeleveren...

[/ QUOTE ]

En nog vreemder dat mensen het er niet bijnemen. /forum/images/graemlins/ahum.gif Is maar 100 euro, dus daar hoef je het niet voor te doen.

Tallguy

Forumguru

En nog vreemder dat mensen het er niet bijnemen. /forum/images/graemlins/ahum.gif Is maar 100 euro, dus daar hoef je het niet voor te doen.

[/ QUOTE ]

Of het komt omdat er mensen zijn die het niet nodig vinden? Bij een sedan uitvoering lijkt het mij veel minder nodig dan bij een hatchback/combi.

Sedan /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif

Dacht dat de Octi alleen leverbaar was als hatchback, of als Combi :S
Gewoon standaard af fabriek, die € 100 in nieuw prijs mag het verschil ook niet meer maken dan hoor.

Inderdaad, ik dacht hem niet nodig te hebben daar de regen er zo vanaf waait. En ik snap idd nog steeds niet dat ik dat voor dat geld heb laten liggen. Maar ik dacht als het er niet standaard op zit, zal het wel niet nodig zijn. What a mistaka to maka!!!

Vooral in deze tijden zit je soms met een aangelagen ruit en dat duurt even voordat dat je hebt weggewerkt met de achterruitverwarming. /forum/images/graemlins/ahum.gif

Karstieman

Forumguru

[/ QUOTE ]

Of het komt omdat er mensen zijn die het niet nodig vinden? Bij een sedan uitvoering lijkt het mij veel minder nodig dan bij een hatchback/combi.

[/ QUOTE ]

Dat is echt een fabeltje.
Bij een Hatchback regent het ook op je achterruit. Probeer dan maar eens achteruit in te parkeren / te kijken wie er achter je rijdt, etc.
Je raam regent evengoed vol en dan zie je niets meer.

VEEJAY

Forumguru
Na 4 jaar Toledo (sedan) zonder mogelijkheid tot ruitewisser, deed ik ongeveer dit bij de Skoda Dealer: /forum/images/graemlins/yeah.gif

Sedan /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif Dacht dat de Octi alleen leverbaar was als hatchback, of als Combi :S

[/ QUOTE ]

In België noemen ze de Hatchback Berline.

Er zit niet alleen een gat in de ruit maar de bekleding/hoedenplank is ook aangepast. (motor)

Bovenaan Onderaan