Ruitenwisser bestuurderskant beweegt niet meer.

HarryL

Lid
Goedemorgen,

Sinds vanochtend beweegt de ruitenwisser aan de bestuurderskant niet meer,
Ik heb het idee dat er iets losgeschoten is daar de ruitenwisser aan de bijrijderskant gewoon werkt.
Nu heb ik al even gekeken, maar ik heb geen idee hoe ik hier bij kom.
Is het de wisserarmen demonteren en dan dat lange zwarte plastic rooster er af halen?

HarryL

Lid
Zo'n vermoeden had ik al... Heb uit voorzorg al zo'n trekker besteld :-)
Heb eerder een ruitenwissermotor (Citroën Saxo) vervangen, daar zat het ook muurvast.
Maar bij de Fabia is het net even anders dan bij de Saxo, dus ik dacht, maar even vragen voordat ik van alles loshaal wat niet hoeft.

hemi24

Forumguru
Even drukken op de kant waar het opklapscharnier zit kan helpen, anders werkt de veerdruk van de arm alleen maar tegen bij het lossen van de conische vertanding.

hemi24

Forumguru
in de opgeklapte stand zetten kan ook, maar pas dan op dat ‘ie niet terugslaat en een ster in je ruit tikt…

HarryL

Lid
in de opgeklapte stand zetten kan ook, maar pas dan op dat ‘ie niet terugslaat en een ster in je ruit tikt…
hehehe, zit nog niet zo lang een nieuwe voorruit in, in Duitsland een steentje er op gehad :(
Dus zit nog niet op weer een nieuwe te wachten.

hemi24

Forumguru
Dan weet je ook wie de schuldige is…
Waarschijnlijk vergeten de ruitenwisser goed vast te zetten na montage van de nieuwe ruit!

HarryL

Lid
Die lijkt wel goed vast te zitten :-) Als ik naar beneden kijk waar de arm op zit, zie ik het gedeelte ook gewoon bewegen, misschien dat ze hem wat te vast hebben gezet?

EdK

Forumguru
Zou al vandaag en morgen wat WD40 rondom het asje spuiten zodat het geheel wat kan losvreten.
Kan je zaterdag een boel ergernis besparen :koffie:

Bovenaan Onderaan