Ruitenwisser feature

LenK

Forumguru
Na bijna 2 jaar O2 toch nog iets nieuws ontdekt :ahum:

Omdat ik binnen de bebouwde kom altijd met de "geweldige" regensensor rijdt had ik dit nog niet eerder opgemerkt:

Heb je de wissers op continu wissen staan (normaal of snel) dan stopt het wissen zodra je stilstaat en ze start het wissen weer als je gaat rijden :xyxthumbs:

Misschien zeg je nu "oow dat wist ik al lang", maar voor mij was het een "heeij dat is mooi" erlebnis.

Alleen jammer dat vanmorgen na het starten de wissers gewoon op en neer begonnen te zwaaien ondanks dat ik nog stilstond op de oprit :biggthumpdown:

Tallguy

Forumguru
"oow dat wist ik al lang" :tongue:

Had mijn VW type IV ook al, dus is niets nieuws. Maar goed...als je het niet wist is het grappig om te ontdekken.

je was er ook al achter gekomen dat als je je ruiten sproeit dat ik na de initiële wis-was een 1/2 minuut (ofzo) later nog 1x de ruiten wiswast? :1761:

Dolf

Actief lid
Na bijna 2 jaar O2 toch nog iets nieuws ontdekt :ahum:

Omdat ik binnen de bebouwde kom altijd met de "geweldige" regensensor rijdt had ik dit nog niet eerder opgemerkt:

Heb je de wissers op continu wissen staan (normaal of snel) dan stopt het wissen zodra je stilstaat en ze start het wissen weer als je gaat rijden :xyxthumbs:

Misschien zeg je nu "oow dat wist ik al lang", maar voor mij was het een "heeij dat is mooi" erlebnis.

Alleen jammer dat vanmorgen na het starten de wissers gewoon op en neer begonnen te zwaaien ondanks dat ik nog stilstond op de oprit :biggthumpdown:
Hij stopt niet met wissen maar gaat in de interval bij wegrijden wist hij weer continue (kwam er al na een jaar achter)

Fabia

† In Memoriam
Dat is erg handig, vaak sta je voor een verkeerslicht te wachten en zwiepen die wissers maar heen en weer terwijl de ruit te droog is. Volgens mij zit dat helaas niet op de Fabia 1. Misschien wel op de nieuwe?

Dat wist ik nog niet.

Zal het eens proberen. Als het klopt zal ik dit melden, de wissers stoppen ermee terwijl dit continue door moet gaan....

Tijg

Actief lid

Wist ik ook al lang. Het werkt precies zoals je beschrijft. De automatische overgang naar interval werkt alleen als je al hebt gereden en tot stilstand komt.
Ik vind het overigens drie keer nix want als ik de wissers niet nodig heb, zet ik ze zelf wel in interval en als het stroomt van de regen wil ik graag OOK als ik stilsta iets naar voren kunnen zien. Een verkeerslicht, ander verkeer op een kruising waarvoor ik sta te wachten bijvoorbeeld. Nu moet ik via de Omastand die krengen weer aan de gang brengen.

O ja, dit kunstje kan dus zelfs de uitgeklede Golf Business.

LenK

Forumguru
O ja, dit kunstje kan dus zelfs de uitgeklede Golf Business.
Zou me niks verbazen als alle VAG auto's van een bepaald jaar het zelfde kunnen. Reproductie bij micro-electronica is nu eenmaal niet zo duur als al die extra logistiek als er veel verschillen tussen de modellen zit.
Denk aan de Off optie bij de climatronic.

Vergelijk het met de handleiding die tegenwoordig bij apparatuur zit. Soms wel in meer dan 25 talen. Ook handiger dan per land een eigen boekje.

Octavia_II

Actief lid
Zou me niks verbazen als alle VAG auto's van een bepaald jaar het zelfde kunnen. Reproductie bij micro-electronica is nu eenmaal niet zo duur als al die extra logistiek als er veel verschillen tussen de modellen zit.
Denk aan de Off optie bij de climatronic.

Vergelijk het met de handleiding die tegenwoordig bij apparatuur zit. Soms wel in meer dan 25 talen. Ook handiger dan per land een eigen boekje.

Koe uit een oude sloot, maar LenK ook jouw climatronic heeft deze "Off" functie, je moet alleen even een mod uitvoeren van de middelste schakelaar (duurt 1 minuutje en is heel makkelijk).

Groet,

Charlie

MarcoO2

Forumguru
Koe uit een oude sloot, maar LenK ook jouw climatronic heeft deze "Off" functie, je moet alleen even een mod uitvoeren van de middelste schakelaar (duurt 1 minuutje en is heel makkelijk). Groet, Charlie

Deze oude koe is van voor mijn tijd denk ik. :winkie: Is dat een kwestie van een nieuw rond schakelaartje bestellen en invoegen?

Rolle

Senior Member
Als ik me niet vergis (heb het ergens gelezen op het forum) een kwestie van het afdekkapje van de middenknop uitwippen, plastic uitsteeksel afknippen en kapje terug plaatsen. den kan je via die knop de airco helemaal uit zetten. Weet nu wel niet meer of het de bovenste of onderste helft is.

Rolle

Senior Member
Ff terug on-topic met de ruitenwissers en regensensor.

Ik heb al een aantal keren gemerkt dat wanneer de ruitenwissers op automatisch staan en het regent en de wagen wordt na stilstand (buiten in de regen) terug gestart dat de wissers niet automatisch de ruit wissen als deze helemaal nat is. Je moet even tegen de hendel duwen en dan wordt de ruit geveegd. Heeft dit iets te maken met de werking van de sensor?

Wat ik dan wel weer handig vind is dat de achterruit geveegd wordt bij het inschakelen van de versnelling achteruit. :xyxthumbs:

smg

Lid
Ff terug on-topic met de ruitenwissers en regensensor.

Heeft dit iets te maken met de werking van de sensor?
QUOTE]

Door deze programmering wordt voorkomen dat je ruitenwissersbladen/motor kapot gaan wanneer de bladen zijn vastgevroren aan je voorruit.

TL@

Forumguru
Als je vertrekt zonder de raam handmatig te vegen, veegt hij automatisch de ruit schoon binnen de 30 seconden, maar je moet wel bewegen.

Falcon

Donateur
Als je vertrekt zonder de raam handmatig te vegen, veegt hij automatisch de ruit schoon binnen de 30 seconden, maar je moet wel bewegen.

Dat zijn handige dingen om te weten. Ik vroeg mij dit al af en ergerde mij er ook al aan. :)

Rolle

Senior Member

Goed om weten. Ik zou het alleen handiger gevonden hebben dat hij direct bij het wegrijden de ruit zou schoonvegen als hij op automatisch staat.

Je zou kunnen verwachten dat hij bij het wegrijden direct de ruit schoonveegt.

Octavia_II

Actief lid
Deze oude koe is van voor mijn tijd denk ik. :winkie: Is dat een kwestie van een nieuw rond schakelaartje bestellen en invoegen?

MarcO2,

@Rolle beschijft al wat er moet gebeuren, is bovenste knopje.

Stuur me een pm en je krijgt van mij een pdf-je met een beschijving.

Groet,

Charlie

MarcoO2

Forumguru
MarcO2, @Rolle beschijft al wat er moet gebeuren, is bovenste knopje. Stuur me een pm en je krijgt van mij een pdf-je met een beschijving. Groet, Charlie

Thanx, Charlie! Je hebt inmiddels een pm!

Dit wist ik niet, gister getest en werkt inderdaad prima! Grappig dat er zoveel kleine dingen zijn die je niet weet!

bat

Lid
Goed om weten. Ik zou het alleen handiger gevonden hebben dat hij direct bij het wegrijden de ruit zou schoonvegen als hij op automatisch staat.

Je zou kunnen verwachten dat hij bij het wegrijden direct de ruit schoonveegt.
Bij mij gebeurt dat ook. Nouja, meteen, als ik een paar meter gereden heb.

Bovenaan Onderaan