Ruitenwisser probleem

yves1966

Forumguru
Beste forumleden,

Ik ben eens benieuwd of er nog superb rijders zijn met hetzelfde probleem.
Ik zet gewoonlijk alle wissers omhoog om de wagen te wassen.
Nu blijkt dat ik de wisser aan de bestuurderskant niet kan rechtop zetten, de arm blijft haperen aan de motorkap!
Normaal?

mauricemauzzz

Actief lid
Hallo Yves,

Ja dat is normaal. Je moet de ruitenwissers in de zogenaamde "servicestand" zetten.

Bij de Octavia gaat dit als volgt:

-zorg ervoor dat de motorkap gesloten is
-het contact in- en uitschakelen
-binnen 20 seconden de ruitenwisserhendel naar beneden duwen(ruitenwissers gaan nu in de servicestand en kunnen omhoog geklapt worden)

Om de ruitenwissers weer in de normale stand te zetten, gaat het als volgt:
-ruitenwissers op de ruit terugklappen
-contact inschakelen
-ruitenwisserhendel naar beneden duwen(wissers gaan nu weer in de normale ruststand)

Ik ga ervan uit dat het bij de Superb hetzelfde systeem is.
Succes ermee...

Staat in het boekje, maar wie leest dat nog tegenwoordig (buiten mezelf :D.
Iss idd zoals beschreven, wel staat in het boekje dat je bij de Superb binnen 10s de hendel van de ruitenwissers naar beneden moet doen.
Heb net ook nieuw setje ruitenwissers gekregen (besteld via Duitsland). Bij Skoda zelf was het 49€ per set (zonder montage), nu heb ik twee sets voor 53€ (incl. verzending) en het zijn Bosch ruitenwissers.

yves1966

Forumguru
Thx, zal het eens testen.
Had wel gezien in het boekje dat het voor het vervangen van de wisserbladen zo was maar vind het raar dat men dat zo moet doen voor de wasbeurt ook.

motomarz

Senior Member
De ruitenwissers zitten in rust achter de motorklep, en daarom moeten ze eerst in de servicestand voordat je er iets mee kan doen.

Hugh

Lid
Staat in het boekje, maar wie leest dat nog tegenwoordig (buiten mezelf :D.
Iss idd zoals beschreven, wel staat in het boekje dat je bij de Superb binnen 10s de hendel van de ruitenwissers naar beneden moet doen.
Heb net ook nieuw setje ruitenwissers gekregen (besteld via Duitsland). Bij Skoda zelf was het 49€ per set (zonder montage), nu heb ik twee sets voor 53€ (incl. verzending) en het zijn Bosch ruitenwissers.
Dan kan je dat beter hier in Nederland doen,33 euro incl verzending van Bosch en dan twee stuks voor voor en de achter ruit wisser.Bij Mister-Auto

Bovenaan Onderaan