ruitenwisser probleem

Mijn ruitenwisser (voorruit) werkt niet echt geweldig, hij laat telkens enorme strepen achter. Dus ik dacht dat het probleem op te lossen door nieuwe bladen te plaatsen, echter het probleem bleef. Een collega denkt dat ik de stang waar de bladen aan vast zitten iets moet verbuigen, maar daar durf ik niet zo goed aan te beginnen. Iemand hier bekend mee?

nemo

Senior Member
Buigen kan heel goed werken (kan je door de garage laten doen), maar als ie strepen achterlaat heb ik ook een andere tip voor je.

Deze tip komt van opa nemo:
met ammoniak je ruitenwisserbladen afnemen.

Bij mij werkte het (deels).

van_der_P

Senior Member
Strepen komen door vuil lijkt mij

Volgens mij bedoelt men, dat bepaalde stukken van de ruit niet door de ruitenwisser gewist wordt terwijl de ruitenwisser er wel overheen gaat.
Dat kan veroorzaakt worden door de druk die de veer van de ruitenwisserarm uitoefend op het ruitewisserblad niet goed verdeelt wordt. En inderdaad kan dat verholpen worden door de ruitenwisserarm iets te verbuigen.
Het is een goed idee om dat de dealer te laten doen, ofschoon je dat met wat beleid ook zelf kunt. Het gaat vaak maar om een klein stukje, een halve centimeter kan al voldoende zijn.

Volgens mij bedoelt men, dat bepaalde stukken van de ruit niet door de ruitenwisser gewist wordt terwijl de ruitenwisser er wel overheen gaat.
Dat kan veroorzaakt worden door de druk die de veer van de ruitenwisserarm uitoefend op het ruitewisserblad niet goed verdeelt wordt. En inderdaad kan dat verholpen worden door de ruitenwisserarm iets te verbuigen.
Het is een goed idee om dat de dealer te laten doen, ofschoon je dat met wat beleid ook zelf kunt. Het gaat vaak maar om een klein stukje, een halve centimeter kan al voldoende zijn.

Dank voor je antwoord. Het komt inderdaad niet door vuil, want ik heb er twee nieuwe opgezet. Moet dan toch maar even langs de dealer, want het is best wel irritant.......

Ronnie

Forumguru
Waarschijnlijk kun je het oplossen met een drupje olie aan het armscharnier, het loopt dan iets te zwaar.

Ik heb zo'n zelfde soort probleem bij mijn vorige auto ook gehad. Daar waren de teflon bussen van de ruitenwisser assen ( waar de ruitenwisser arm op zit) versleten, ik heb me toen via Ebay in engeland een setje laten overkomen, en dit zelf vervangen, was toen voor 45 euro klaar, en het was een leuk klusje, en heb me zo 250 euro bespaart.

Op mijn fabia heb ik gisteren nieuwe ruitenwisser bladen geplaats en deze functioneren prima, want ik dacht op de fabia een zelfde soort probleem te hebben, dit bleek gelukkig niet zo te zijn.

Maar misschien is het toch maar even beter om naar de dealer te gaan.

Mvg Manuel

Bovenaan Onderaan