Ruitenwisser voor doet het niet bijzonder

mothergoose

Actief lid
Ik heb nu en week mijn nieuwe O2 en ben meer dan tevreden tot nu, op één ding na dan. Helaas regent het in ons landje nu en dan. Bij het omhoog gaan van de wisser is mijn raam brandschoon, echter lijkt het wel of de wisser aan mijn zijde bij de neer gang het raam niet goed raakt. De stand van de rechter wisser blijft goed zichtbaar en dat zit exact ter hoogte van mijn zichtveld.

Heeft iemand ervaring met het afstellen van het nieuwe type wisser? Bij de oude kon je het eea buigen, maar zo te zien hierbij niet meer...

Mark

Banned
Ken ik, bij mij is het opgelost door een nieuwe voorruit in te plaatsen.
Er zaten oneffenheden in het glas en daar deden mijn ruitenwissers moeilijk over.
Gelukig is die ruit onder garantie vervangen, en vegen de wissers nu perfect de ruit schoon.
Normaal gezien kunnen ze wel steeds de stangen wat verdraaien zodat het wisserblad wat rechter op de ruit ligt.

ougie

Forumguru
Als een nieuwe auto bij de dealer wordt afgeleverd zit hij altijd in "babyvet" een soort beschermlaag. Deze wordt door een poetsbedrijf verwijderd vooraleer hij aan de klant wordt geleverd. Het zou kunnen zijn dat je ruit niet goed schoon is gemaakt voor hij werd afgeleverd. Probeer hem eerst eens goed te onvetten, dat scheeld vast. Zo niet dan zou ik naar de dealer gaan.

Hoppe

Lid
Bij mij wissen de ruiten prima schoon, mij viel het wel op dat de wissers in de interval stand minder ver terug gaan dan als ze uit staan. De wisser bijft dan onder aan de ruit staan, niet in je gezichtsveld maar net boven de zwarte rand van de ruit. Duurdt een tweede wis slag te lang omdat het weer wat droger wordt dan zakt de wisser als nog terug. Mhh, als ik het zelf terug lees is het een rare uitleg maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Nogmaals de ruiten zijn verder prima schoon. Ik was met mijn vorige auto ook niet veel gewend (merc. 200CDI). Door de enkele wisser had je altijd last van strepen en een soort vette waas. Dus over de OII ben ik prima tevreden. /forum/images/graemlins/yeah.gif

Droopy

Actief lid
De reden van het niet gelijk terug gaan zou de levensduur van de wissers verlengen. Ze staan namelijk niet altijd in de zelfde houding op de rust stand (De ene keer gaat hij een klein stukje terug omhoog) Staat in de manual

Bovenaan Onderaan