Ruitenwisser

Maartenvds

Forumguru
Beste mede leden,

ik heb sinds kort een PFL O3 ik ben hier erg blij mee! Echter is er een dingetje wat mij opvalt. Bij mijn vorige octavia waren mijn wissers niet zichtbaar en nu zie ik mijn rechter ruitenwisser een deel van op mijn voorruit.

Mijn vraag hoort dit zo? Of kan je op een bepaalde manier ze goed zetten.

ik hoor het wel

Groetjes Maarten

Rofffel

Forumguru
Het is mij opgevallen dat de ruitenwissers nog een aantal cm nazakken als het contact uitzet (elektronisch gestuurd).
Zit de ruitenwisser zo als t contact uitstaat, dan is er iets raars aan de hand.

HarrieSkoda

Forumguru
Het is mij opgevallen dat de ruitenwissers nog een aantal cm nazakken als het contact uitzet (elektronisch gestuurd).
Zit de ruitenwisser zo als t contact uitstaat, dan is er iets raars aan de hand.

Is dit niet zodra je de ruitenwisser functie helemaal uitzet?

Ik heb namelijk het idee dat als de ruitenwisser aan staat, hij niet helemaal in 'ruststand' terug gaat, maar dat hij dit pas doet als je de ruitenwisser uit zet.

Bij contact uit heb ik dit niet gemerkt. Misschien heeft dit te maken met of je de regensensor aan of uit hebt staan?

@Maartenvds ; Als je vindt dat je ruitenwisserarm nog steeds te hoog blijft staan, kun je deze met 1 moertje loshalen, 1 tandje naar beneden bijstellen, er weer op zetten en vastdraaien.

martijndelange

Nieuw lid
Bij mij tikt de linkerwisser af en toe tegen de raamstijl. Ik heb die moer wel los gehad maar dan zit er geen enkele beweging in de arm. Hoe krijg ik m dan een tandje naar beneden?

turboturbo

Forumguru
Dan zul je 'm toch echt met een poelietrekker van het asje moeten trekken om 'm 1 tandje veschoven terug te monteren.
Wel in de goede richting verschuiven hé!
Idd de wisser arm moet even omhoog van de poelie/spie-as.

Ik heb er toen eens een poelie trekker voor gekocht, was idd niet zonder dat ding los te krijgen.

Maar bij een Octavia III ging ik niet zelf zitten klooien (garantie)

Antera

Donateur
Bij mij tikt de linkerwisser af en toe tegen de raamstijl. Ik heb die moer wel los gehad maar dan zit er geen enkele beweging in de arm. Hoe krijg ik m dan een tandje naar beneden?

Door de arm op en neer te bewegen en de moer wel te laten zitten nog voor het geval dat die los komt wrik je hem wel los. Zo demonteer ik ze altijd. Ze kunnen veel hebben

HarrieSkoda

Forumguru
Soms moet je even in het midden van de arm drukken (dus arm richting ruit) om ervoor te zorgen dat de spanning eraf gaat.

Succes!

leo442

Forumguru
Ruitenwisser stopt niet altijd op dezelfde plaats. Dit zit in het systeem, staat ook beschreven in de handleiding.
Dus wisserarm verplaatsen is niet altijd de oplossing.

turboturbo

Forumguru
Door de arm op en neer te bewegen
Je bedoelt op en neer als in van de ruit af gezien 90° loodrecht omhoog en omlaag toch? Dus niet de wisser op en neer bewegen in de richting waarin die wist (op en neer over de ruit)
Anders raken de tandjes op de poelie dol.

Bovenaan Onderaan