Ruitenwisserbladen skoda

Beste mede forum gebruikers.
Ik ben sinds augustus toe aan mijn 3e set originele Skoda ruitenwissers.
Ze worden wel steeds onder garantie vervangen maar ik vind de bladen van slechte kwaliteit.
Is dit bij meerdere Fabia 2 rijders het geval?
En wat zou de oorzaak kunnen zijn? Of zijn ze echt van goedkope kwaliteit.

Cordoba

Forumguru
Er moet iets bijzonders aan de hand zijn, bijna elke maand een set nieuwe wisserbladen is te gek voor woorden. Als je een ruit hebt, waar veel beschadigingen op zitten, heeft dit een negatieve invloed op de levernsduur van de wissers, maar niet zo absurd.

peperskoda

Forumguru
Ik hebzo lang ik mijn Fabia GL heb gehad(ruim 2 jaar) nog nooit ruitenwissers hoeven vervangen. Ik neem aan dat je ze niet gebruikt om ijs van je ramen te vegen of dat je ze wanneer ze vastgevroren zijn niet hardhandig lostrekt, dan zou ik toch eens kijken of je voorruit niet voorzien is zaken(vervuiling) die de levensduur van je ruitenwissers ernstig verkorten. Misschien je raam eens laten polijsten?

wanderer

Senior Member
heb mijn FGL nu 2,5 jaar en bijna 90000 km er mee gereden, en de originele wisserbladen voldoen nog steeds......ben daarover zeer tevreden maar ook verbaasd.....

skodaboy

Forumguru
vreemd voorval met die ruitenwissers..:crazy:

de 02 4x4 heeft dik 110.000km op de klok en wordt bij twee maanden 5 jaar.
de 02 4x4 staat ook altijd buiten,en er word vernamelijk s'nachts meegereden.

ik ben nu toe aan m'n derde set ruitenwissers 'orgineel van skoda'.
ik heb bij de dealer voor een 'orgineel setje' (alleen de voorste) rond de 50 euro btw in betaald.
de wisser van de achterruit vervang ik niet altijd mee,omdat ik die maar zelden gebruik..:xyxthumbs:

Chatslet

Forumguru
Iedere maand de wissers vervangen is absurd maar de kwaliteit is inderdaad niet om over naar huis te schrijven. Heb mijn Faab nu een half jaar. Na 3 maanden was de wisser achter al gaar en nu beginnen de wissers voor al strepen te trekken. Setje bij de dealer is belachtelijk duur dus ik ga nu weer een setje flatblade NS4 wissers van Winparts bestellen. Deze heb ik ook altijd op mijn vorige auto's gehad en gaan makkelijk een jaar mee.

De Stip

Forumguru
Hebben de toevoegingen in de wasstraat nog nadelige invloed op de wisserbladen? Bijvoorbeeld Rain-X, welke bij onze lokale wasserij toegevoegd word in het duurste programma.

In mijn geval kom ik nooit in de wasstraat en gebruik geen toevoegingen dus ik kan geen oordeel geven. Ik kan heb mijn voorruit eens goed bekeken maar zie geen beschadiging, het nieuwe setje wat ik heb gehaald heeft aan een kan gelijk alweer een dikke streep en bij inspectie zit er een dikke vouw in, splinternieuw uit de doos

Rallye

Forumguru
@Muis_man: ik heb mijn vorige Skoda vijfeneenhaf jaar gehad en kan mij niet herinneren ooit nieuwe wisserbladen gehad te hebben. Elke drie maanden vervangen lijkt mij dus wel erg veel.

zmen

Lid
Iedere maand de wissers vervangen is absurd maar de kwaliteit is inderdaad niet om over naar huis te schrijven. Heb mijn Faab nu een half jaar. Na 3 maanden was de wisser achter al gaar en nu beginnen de wissers voor al strepen te trekken. Setje bij de dealer is belachtelijk duur dus ik ga nu weer een setje flatblade NS4 wissers van Winparts bestellen. Deze heb ik ook altijd op mijn vorige auto's gehad en gaan makkelijk een jaar mee.
Hallo Chatslet, heb je ook een linkje van de ruitenwissers die ik kan bestellen voor de fabia combi greenline? Er staan zoveel verschillende ruitenwissers op de site van Winparts.

Chatslet

Forumguru
Gewoon je ruitenwissers opmeten dan weet je hoeveel mm je nodig hebt. Bij de adapters staat bij meer info een lijstje voor welke auto's ze geschikt zijn.

Willemdederde

Nieuw lid
Ik sluit mij helemaal bij Muis_man aan. Ben sinds een half jaar in het bezit van een overigens schitterende Skoda Fabia Combi en heb constant problemen met de ruitenwisserbladen. Waar ik met mijn vier vorige Honda's altijd 2 jaar met de ruitenwisserbladen deed, heb ik die bij de Fabia inmiddels al 4x onder garantie laten vervangen!!

Zelfs al na één week beginnen soms al de eerste strepen op zowel voor- als achterruit te komen. Echt ongelofelijk snel. De ruiten zijn nauwkeurig door de dealer geïnspecteerd maar er is helemaal niets vreemd gevonden. Vergeet ook niet dat de auto nieuw is aangeschaft, dus geen beschadigde ruiten.

Heb vandaag uit pure frustratie maar ruitenwisserbladen van Bosch besteld, in de hoop dat die nu eens wat langer meegaan. Erg jammer van verder een auto die enorm goed bevalt.

mvg
Werner

andrehj

Forumguru
Mijn ervaringen zijn precies andersom: Op mijn S2 (uit juli 2011) zitten aan de voorzijde nog steeds de originele bladen, en die wissen nog steeds prima! Alleen die aan de achterzijde heb ik vorig jaar vervangen.
Mochten de bladen eens strepen, dan maak ik de rubbers even schoon met een zakdoekje oid, en is het probleem weer over.

Willemdederde

Nieuw lid
Dat schoonmaken met een schone doek hebben ik en zelfs de dealer al tot uit den treuren geprobeerd. Met en zonder allerlei vloeistoffen. Ook de ruiten zijn extreem zorgvuldig schoongemaakt met de beste reinigers. Maar het mag allemaal niet baten. Zelfs direct na het schoonmaken strepen de dan ook al strepende ruitenwissers nog net zo hard.

Het heeft volgens mij ook echt met de zeer matige kwaliteit van de ruitenwissers zelf te maken en niets anders, want alle vier de paren strepen op weer een heel ander gedeelte van de voor- en achterruit.

Erg frustrerend zo'n probleem en de reden dat ik het qua wisserbladen nu maar eens bij een heel ander merk (Bosch) zoek. Waarschijnlijk krijg ik ze morgen of overmorgen binnen en wil ik uiteraard graag op dit forum laten weten of het probleem zich dan al aan de start meteen al weer voordoet, of dat het nu beter lijkt.

Mocht het probleem op termijn nog steeds blijven bestaan, zit er niets anders op dat het opnieuw terug te koppelen met mijn dealer of zelfs eventueel Skoda Nederland. Want slecht gewiste ruiten zijn zeker in dit donkere en natte jaargetijden gewoon levensgevaarlijk.

Joske

Forumguru
Als je al zoooo veel dingen geprobeerd hebt qua reinigen van de bladen én vervangen van de bladen.. Zou het dan niet kunnen liggen aan de vorm van de voorruit? Of aan de ruitenwissermechaniek? Dat deze onvoldoende drukt op het raam?
Dan mag je nog vervangen zoveel je wilt qua rubber, resultaat zal het zelfde blijven?

Mmm had ik ze kunnen verwisselen onder garantie ..
Nee ik heb er gelijk Bosch op gedaan , dacht na 17 k al . Ook snel vind ik .
Nu rainx met de nieuwe Bosch wissers , super combo

Bovenaan Onderaan