Ruitenwisserpomp defect

rinuske

Nieuw lid
Hallo forumleden,

Sinds kort functioneert de pomp voor de ruitenwisservloeistof niet meer op mijn Skoda Octavia II bj 2006. De ruitenwissers werken nog wel en ook de zekeringen zijn allen ok. Het originele artikelnummer van de pomp is, volgens Google: 1k6955651.

Twee vragen:
1) Waar kan ik de pomp onder de motorkap vinden? Het ene Youtube filmpje geeft aan voorzijde achter de mistlampen, de ander achter linker of rechter wielkast van de voorwielen.
2) Volstaat de pomp 1k6955651 ook voor correcte werking met Xenon koplampsproeiers, of moet ik hiervoor toch een andere pompje aanschaffen?

Alvast dank voor jullie reacties.

Groet,
Rinuske

ertromp

Forumguru
Succes met schroeven

Bijlagen

• Reservoirs, pompen en sensor voor ruitensproeiervloeistofpeil uit- en inbouwen.pdf
    233,7 KB · Weergaven: 9

rinuske

Nieuw lid
Dank voor de bijlage.
Als ik deze goed interpreteer, zitten de pompjes (niet 1 maar 2!) linksvoor?
Dat wordt idd meer schroeven, dan ik had gehoopt.

eriktv

Forumguru
Op het plaatje lijkt het rechtsvoor (in rijrichting), maar dat zie je snel genoeg aan de locatie van de vuldop. Zijn beide pompjes kapot? Dat zou óf heel toevallig zijn, óf de koplampsproeier was al kapot en je hebt t niet gemerkt. Eén pomp is meestal voor zowel voor- als achtersproeier en de ander voor de koplampen.

Ik vond het bij mijn S2 niet zo lastig, even wiel en wielkuip eraf en wat slangetjes en schroefjes. En een goede bak eronder, ik had nog 8 liter vloeistof in de tank, dat loopt er allemaal uit :)

Bovenaan Onderaan