Ruitenwissers na sproeien

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvegreen

Forumguru
Ik heb gisteren iets ontdekt aan mijn fabia .
Als je sproeit dan gaan mijn ruitenwissers 3 keer en dan stop hij een paar seconden en dan zwaaien die ruitenwissers nog 1 keer . Een leuke optie vind ik . Als dit er niet opzit moet je toch bijna altijd zelf eens je ruitenwissers aantikken omdat het sproeiwater nog niet helemaal van je ruit is gevaagd . Die fabia zit toch super goed in de kleine details vind ik .
Ik blijf er bij , ik ben super content met mijn fabia .

Fabia

† In Memoriam
Is hetzelfde verhaal als richtingaanwijzers, is er later opgekomen. Ik vind het soms handig en soms weer niet. Soms wordt mijn ruit juist er weer viezer van.

Michel

Forumguru
Ik heb gisteren iets ontdekt aan mijn fabia .
Als je sproeit dan gaan mijn ruitenwissers 3 keer en dan stop hij een paar seconden en dan zwaaien die ruitenwissers nog 1 keer . Een leuke optie vind ik . Als dit er niet opzit moet je toch bijna altijd zelf eens je ruitenwissers aantikken omdat het sproeiwater nog niet helemaal van je ruit is gevaagd . Die fabia zit toch super goed in de kleine details vind ik .
Ik blijf er bij , ik ben super content met mijn fabia .

Ik vind dat niet altijd een even handige feature. Soms is de ruit na de eerste drie of vier slagen namelijk al droog en na een paar seconden komt daar weer die laatste slag bij. Gevolg: strepen op de ruit, waardoor je genoodzaakt bent om weer te sproeien en te wissen.

Ook het één keer tippen met de richtingaanwijzer, waarbij er drie keer wordt geknipperd vind ik ook niet altijd even handig. Zeker als je een vergissing maakt, bijv. van rijstrook wisselen en er achterkomt dat het op dat moment toch even niet kan, ben je geneigd om die hendel de andere kant op te bewegen. Gevolg: de richtingaanwijzer aan de "verkeerde" kant gaat drie keer of continu knipperen. Gelukkig heeft de Fabia (nog) niet de hendels van de laatste serie Opels, die altijd naar de neutraalstand gaan als je ze loslaat.

cvegreen

Forumguru
Deze morgen was het goed dat hij nog eens een zwaai gaf na een paar seconden hoor , kan me natuurlijk ook voorstellen dat niet iedereen zo gek lang sproeit gelijk ik doe . Mijn vrouw doet dat bv. niet , ze trekt ff en laat los , gevolg strepen allom.

cvegreen

Forumguru
Ik heb die functie ook, en ja, af en toe is het handig, soms ook niet.

Met alles denk ik zo , iedere medaille heeft een keerzijde zeggen ze toch he.
Ik vond het handig dat hij nog eens een zwaai gaf na een paar seconden , kan ook zijn dat je achteraf denkt van , ja had je het maar niet gedaan , heb nu weer strepen op mijn ruit . Maar al die kleine dingetjes geven toch het gevoel dat er goed nagedacht word daar bij skoda . Daar ben ik blij om .

Fabia

† In Memoriam
. Maar al die kleine dingetjes geven toch het gevoel dat er goed nagedacht word daar bij skoda . Daar ben ik blij om .

Wat ook erg prettig is is dat de binnenverlichting gaat branden als je de sleutel uit het contactslot haalt. Net zoals jij zegt, van die kleine handige dingen.

Gieliovd

Forumguru
Heerlijk ja die functies. Deur ontgrendelen, lampjes aan. Mooi zitten in het donker.

Ik heb voor wel uitgezet, anders is het net een hoerenkast met spotlights :)

cvegreen

Forumguru
Wat ook erg prettig is is dat de binnenverlichting gaat branden als je de sleutel uit het contactslot haalt. Net zoals jij zegt, van die kleine handige dingen.

Ja dat is ook zo iets , maar bij mijn ontsluiten de deuren zich dan ook. Die sluiten zich vanaf ik 20km/u gehaald heb .

tlpeter

Actief lid
Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij kan je dit nazwiepen stoppen
Wat je doet is sproeien en dan snel op normaal wissen zetten en weer terug in de normale stand
Ik had dit op de caddy ook en vond het soms ook lastig ivm de strepen met bijvoorbeeld strooizout

cvegreen

Forumguru
Ik weet het niet meer zeker maar volgens mij kan je dit nazwiepen stoppen
Wat je doet is sproeien en dan snel op normaal wissen zetten en weer terug in de normale stand
Ik had dit op de caddy ook en vond het soms ook lastig ivm de strepen met bijvoorbeeld strooizout

Ook weer leuk dit te weten . :xyxthumbs:

EdK

Forumguru
Bij mijn Fabia Combi zat het er ook op en moest er in begin aan wennen maar kon het later erg waarderen !
Nu rij ik een Roomster en ik verbaasde me dat het er niet meer opzat deze functie !
Ben eigenlijk benieuwd of de nieuwe Fabia het ook nog heeft of dat het daar er ook vanaf is !?

Binnenkort voor servicebeurt en dan toch eens even aankaarten of het softwarematig aangezet kan worden !!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan