Om de ruitewisser onder de motorkap vandaan te halen (voor vervangen wisser of wasbeurtje met handje) zet je het contact aan, gelijk weer uit en doet de ruitewisserbediennigshendel (ik geloof) omlaag (binnen 20 sec.) en de wissers komen a la Sjonnie midden op de voorruit te staan. Dat is duidelijk anders als hier beschreven.Misschien kan je er dan beter bij? (ivm onderhoud)
Volgens mij zitten de ruitenwissers tegenwoordig wat dieper verzonken achter de motorkap ivm airodynamica. Maar dan zou je er niet zo goed meer bij kunnen als je ze schoon wil maken of als je het wisblad wil vervangen.
Ik weet niet of dit dé reden is, maar dit lijkt mij een logische verklaring.
Ik ben zo eikel die het instructieboekje doorspit, vandaar dat ik dat wist.Die tip voor het wassen / onderhouden is wel een goede, bedankt daarvoor.
Ik ben zo eikel die het instructieboekje doorspit, vandaar dat ik dat wist.
En ondergetekende (collega-eikel, dus) heeft in datzelfde instructieboekje gelezen dat de kleine beweging die de wissers maken na uitschakelen van het contact doelbewust geprogrammeerd is om te voorkomen dat de wiscapaciteit achteruit zou gaan wanneer het rubber steeds in dezelfde positie terugkeert (of woorden van gelijke strekking).
"Instructieboekje-eikel"
Nou, zeg maar welk spelletje :grin:Dan zijn hier al 3 instructieboekje-eikels aanwezig, nog eentje en we kunnen kaarten :473:.
Een vroegere collega heeft ooit eens RTFM tegen mij gezegd vandaar dat ik dit (meestal) doe.
Je moet toch wat te doen hebben als je ergens staat te wachten en nu.nl op de mobiel ook wel weer doorgelezen hebt...