Ruitenwisservloeistof lekt bij linkerachterwiel

Adoks

Senior Member
Ik had al gemerkt dat ik vrij vaak ruitenwisservloeistof bij moest vullen, maar ik weet nu wel waarom. Als ik de achterruit wil besproeien dan gebeurt er dus niets omdat er een lek in de leiding zit. Het water lekt er uit bij het linker achterwiel. Gelukkig niet in de auto.

Weten jullie toevallig of hier een koppelstuk in de leiding zit en of dit een standaard probleem bij de Octavia is. Kon hier eigenlijk niets over vinden.

Iemand ook ervaring met eventuele reparatie en wat er los moet. Heb nog een kleine 6 maanden garantie, maar ben er nieuwsgierig naar.

Ronnie

Forumguru
Is het een Octavia Combi neem ik aan? Links boven in de dakrand zit de dakdoorvoer naar de achterklep (rubber slurf), daar (of iets terug onder het dak) zal hij lekken.
Bij een hatch loopt ie door de C-stijl en dan onder de hoedenplank door.
Ik zou het mooi laten doen in de garage, is een boel zoekwerk!

Constant

Erelid
Op een engels forum werd gesteld dat de dikheid van de sproeivloeistof ertoe kon leiden dat leidingen losschoten.

Adoks

Senior Member
Is het een Octavia Combi neem ik aan? Links boven in de dakrand zit de dakdoorvoer naar de achterklep (rubber slurf), daar (of iets terug onder het dak) zal hij lekken.
Bij een hatch loopt ie door de C-stijl en dan onder de hoedenplank door.
Ik zou het mooi laten doen in de garage, is een boel zoekwerk!

Hij lekt ergens tussen achterlicht en onderkant auto. Daarboven heb ik al gekekenen en dat is OK. Heb ook het rubber al weggetrokken en dat was helemaal droog. Maar ik laat het de garage wel doen, maar het is zo verleidelijk om het slangetje zelf vast te maken.

De tweede reactie doet vermoeden dat er gewoon een slangetje is losgeschoten. Zal het wel een eenvoudig klusje zijn.

Ronnie

Forumguru
Het zal bij een combi dan ook via het dak door de C-of D stijl naar beneden lekken, dus niet bij het achterlicht in de buurt.
Edit: zou er een lek in de achterklep zijn, loopt het via de afwatering van de klep over de bumper naar buiten.

Adoks

Senior Member
Het zal bij een combi dan ook via het dak door de C-of D stijl naar beneden lekken, dus niet bij het achterlicht in de buurt.
Edit: zou er een lek in de achterklep zijn, loopt het via de afwatering van de klep over de bumper naar buiten.
Dat gebeurt niet, het loopt achter het linkerachterwiel naarbuiten. Bij het achterlicht, als je de klep van binnen verwijderd, zie je de leiding lopen. Daar loopt geen vocht langs en dat zou je moeten zien als het lek hoger zou zitten.

Ronnie

Forumguru
Dat gebeurt niet, het loopt achter het linkerachterwiel naarbuiten. Bij het achterlicht, als je de klep van binnen verwijderd, zie je de leiding lopen. Daar loopt geen vocht langs en dat zou je moeten zien als het lek hoger zou zitten.
Vreemd, hij liep altijd via de dakstijl....
We hebben het wel over de bestuurderskant?(links)

Adoks

Senior Member
Vreemd, hij liep altijd via de dakstijl....
We hebben het wel over de bestuurderskant?(links)
Zal even ElsaWin installeren en daarna dit bericht even updaten. Die installatie is nogal omslachtig, maar in principe zou daar het antwoord wel in moeten staan.

Adoks

Senior Member
Nog even een update voor het geval anderen het nodig hebben.

De slang is inderdaad ergens losgeschoten bij het linkerachterwiel. Hier zit de slang op een koppeling geschoven. Om d'r bij te kunnen dient de kofferbekleding verwijderd te worden en dan zou je het probleem moeten kunnen oplossen.
In ElsaWin staat beschreven hoe je de bekleding kan verwijderen.

skodaoctavia2

Actief lid
bij mij loopt de ruitenwisservloeistof bij het handschoenenvak naar onderen op de bijrijdersmat
over 2 weken toch even de garage laten verhelpen. schijnt toch een euvel te zijn.

Bovenaan Onderaan