Ruitenwisservloeistofindicatorlampje

Ik vroeg mij af of in de Elegance uitvoering nou een werkende ruitenwisservloeistofindicatorlampje (leuk woord voor galgje /forum/images/graemlins/wink.gif ) hoort te zitten of niet. Bij mij doet het lampje het in elk geval niet en volgens de dealer zit er ook geen sensor in. Werkt ie ben iemand anders wel?

Reizende

Actief lid
Ik heb hetzelfde probleem! Een auto met zoveel luxe, en dan niet zo'n lampje. Maar goed, ik ben er al overheen.
Heb de dealer gevraagd of hij het in kon bouwen, maar ook dat gaat helaas niet. Ik moest bij de dealer maar even een bakkie komen halen elke maand, dan vult hij het wel even...
Verdere info vind je in dit draadje

Frankie

Actief lid
zit er sowieso in icm met MaxiDOT. Kan me niet voorstellen dat de indicatie het niet zou doen zonder MaxiDOt.

Frankie

Actief lid
@Ralph....

Met een "bewegend" plaatje ?? Ik zie alleen in het orange in het bovenste deel van de MaxiDOT dat standaard symbool. Wa bedoel je met bewegend plaatje ? /forum/images/graemlins/crazy.gif

Frankie

Actief lid
huh ?? als t al verplicht is icm Xenon, betekent dat nog niet dat t alleen icm Xenon zou werken. Die sensor zit er geheid in beide gevallen.

Mark

Banned
Er zijn zo wel meer rare dingen, zo zit bij mij de module er niet in die aangeeft wanneer de deuren of de achterklep niet goed dicht zijn.
Anderzijds heb ik dan wel weer een verlicht handschoenkastje, terwijl deze optie dan weer niet zou aanwezig mogen zijn op mijn type auto.

nomad

Senior Member
Ik heb wel eens het idee dat ze in Tsjechie wel eens met de franse slag aan het bouwen zijn. Omdat er gewoon willekeurig sensors ingebouwd worden. Overigens is achteraf inbouwen zeer goed mogelijk. Het vereist een 10-15 euro aan onderdelen, alleen het arbeidsloon maakt de rekening hoog.
Op een duits forum staat een complete inbouwhandleiding (moet ff zoeken waar...)

Reizende

Actief lid
@Frankie

Omdat het inderdaad verplicht is met Xenon, en omdat er al heel heel veel over geschreven is, wat elke keer op hetzelfde neerkomt. Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat elke O2 op dat punt van elkaar verschilt. Ik heb een Elegance zonder Xenon en zonder indicatie. Lijkt mij de standaard voor elke gelijke uitvoering of daaronder.

@nomad:

Mocht je nog vinden waar je dat kan laten inbouwen of kan bestellen, hoor ik het graag van je!

Deje

Lid
De indicatielamp zit er altijd in i.c.m. koplampsproeiers....
Al dan niet samen met xenon, al dan niet samen met maxidot....!!!!!!!!!!!!

/forum/images/graemlins/473.gif

Reizende

Actief lid
Dat weet ik, alleen er moet ook nog een reservoir mét sensor aan verbonden zijn, en dat zoek ik eigenlijk.. Mét de beschrijving hoe dat eventueel ingebouwd kan worden.

Deje

Lid
Dan nu nog even voor de duidelijkheid.....
Alle Octavia II´s met koplampsproeiers (dus ook die met xenon lampen af fabriek...) hebben een sensor in het reservoir die via het boordnet (can-bus) het lampje laat branden in de klokkenwinkel of in het maxidot display als de ruitensproeiervloeistof (bijna) op is...
Dit reservoir is volgens mij extra groot, of een normaal reservoir (dus zonder koplampsproeiers) ook een mogelijkheid heeft voor motage van een dergelijke sensor is mij onbekend.
Nog vragen?????
/forum/images/graemlins/1884.gif

Er is nog een manier om het te controleren. Kijk naar de software code van de auto die wel een werkende sensor heeft. Ik heb xenon af fabriek, tankje helemaal leeg, geen melding. Na tijdje zoeken bleek ik andere software set te hebben dan de auto naast mij, software even aangepast en nu doet de sensor het als een zonnetje!

Bovenaan Onderaan