RvR
Lid
Even voorstellen
Rinze van Rossum (senior), sinds december 2015 Yeti Ambition 1.2 rijder (2010).
Hiervoor Dacia, Mazda en Fiat gereden.
Kort samengevat: Dacia met stip het betrouwbaarst en laag in de (onderhouds-) kosten, Mazda fijnste rijdersauto, maar vereist een dikkere portemonnee. In de jaren die ik Fiat reed qua merk niet aan te bevelen (roest, hoge onderhoudskosten). Dit laatste is uiteraard vandaag de dag veel beter geregeld bij Fiat.
De Yeti is even afwachten. Als positief ervaar ik de totale rijervaring (hoge zit, rust aan boord) en het gevoel in een degelijke auto te rijden. Auto is wel gevoelig voor tegen- en zijwind (hogere koets); in die situatie relatief veel stuurcorrecties. Ook de bestuurdersstoel geeft mij i.t.t. andere genoemde merken (rug) klachten (geen lendensteun). Misschien nog even wennen. Anders een lendensteun laten monteren. Bagageverlichting bleek na aanschaf defect; na veel stripwerk interieur (kabelboom bloot leggen) was de boosdoener het slot van de achterklep en lag het dus niet aan de BCM regelunit onder het dashboard (aanvankelijke diagnose).
Ik hoop veel plezier van deze auto te gaan hebben en ervaar dit forum als een prettig medium om ervaringen uit te wisselen.
Rinze van Rossum (senior), sinds december 2015 Yeti Ambition 1.2 rijder (2010).
Hiervoor Dacia, Mazda en Fiat gereden.
Kort samengevat: Dacia met stip het betrouwbaarst en laag in de (onderhouds-) kosten, Mazda fijnste rijdersauto, maar vereist een dikkere portemonnee. In de jaren die ik Fiat reed qua merk niet aan te bevelen (roest, hoge onderhoudskosten). Dit laatste is uiteraard vandaag de dag veel beter geregeld bij Fiat.
De Yeti is even afwachten. Als positief ervaar ik de totale rijervaring (hoge zit, rust aan boord) en het gevoel in een degelijke auto te rijden. Auto is wel gevoelig voor tegen- en zijwind (hogere koets); in die situatie relatief veel stuurcorrecties. Ook de bestuurdersstoel geeft mij i.t.t. andere genoemde merken (rug) klachten (geen lendensteun). Misschien nog even wennen. Anders een lendensteun laten monteren. Bagageverlichting bleek na aanschaf defect; na veel stripwerk interieur (kabelboom bloot leggen) was de boosdoener het slot van de achterklep en lag het dus niet aan de BCM regelunit onder het dashboard (aanvankelijke diagnose).
Ik hoop veel plezier van deze auto te gaan hebben en ervaar dit forum als een prettig medium om ervaringen uit te wisselen.