RVS pijpje stuk bij de turbo, wie kent dit probleem.

john1971

Nieuw lid
Binnen een jaar is het pijpje bij de turbo stuk gegaan.
dit is te merken aan de vervelende hoge toon die dan te horen is wanneer je de auto op de motor remt.

is er iemand die hier ook last van heeft gehad, het RVS pijpje kost € 125,00 excl. werkloon.
Skoda Octavia 2 combi 1.9TDI Combi 210.000KM
. IMG_1546.JPG IMG_1551.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_1546.JPG
    IMG_1546.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 129
  • IMG_1548.JPG
    IMG_1548.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 128
  • IMG_1551.JPG
    IMG_1551.JPG
    1,7 MB · Weergaven: 118
210.000KM in een jaar, das knap :D
Maar geen garantie als het binnen een jaar gebeurd? (normale garantie op nieuwe items)
 

Noord26

Forumguru
Waar haal je vandaan dat de auto in 1 jaar tijd dat gelopen heeft? Neem aan dat het een 2e hands aanschaf betrof?
 

andrehj

Forumguru
Het gebroken deel noem je een balg. En wat zegt Google als je het onderdeelnummer intikt? Er zijn toch vast wel goedkopere leveranciers te vinden dan de dealer? Zeker omdat een 1.9 TDI in Europa nou niet bepaald een zeldzaam motortype is...
 

john1971

Nieuw lid
sorry van mijn late reactie, maar ik ben net terug van vakantie.
Ik heb de Octavia 2 in 2010 gekocht met +/- 180.000 km.
de 1e keer dat dit pijpje stuk is gegaan was een half jaar geleden, nadat een jaar geleden ook de turbo was vernieuwd.
mijn vraag was of dit een veel voorkomend iets is?
ik heb ook al gehoord dat dit pijpje eigenlijk ook verwijderd kan worden, en dat de auto dan zuiniger is wanneer je de gaten afdicht
alvast bedankt voor alle reacties.
 

ertromp

Forumguru
Zie reactie Ronnie. Is van de EGR. deze kan idd "afgedopt" worden maar moet wel weggeschreven worden uit de software.
Het pijpje is de verbindingsbuis voor de uitlaatgas recirculatie. Ik zou idd gaan voor de optie lassen en is de EGR goed schoongemaakt de vorige keer?
 

Monteurtje

Forumguru
Dit komt zeer weinig voor. Heb dat pijpje nog nooit vervangen omdat die gescheurd is. Misschien te lomp los gehaald bij vervangen van turbo.
 

DimiTator

Actief lid
Dat ding lijkt mij een compensator te zijn, iets dat zorgt dat trillingen en spanningen niet worden doorgegeven. Als dat kapot gaat is dat meestal omdat het teveel belast is, bijv. omdat een deel meer beweegt dan normaal.
Bij een uitlaat gaan de compensatoren bijv kapot als een van de rubberen motorsteunen eraan is.
 

john1971

Nieuw lid
de derde pijp is nu stuk, de maat is vol.
Ik laat de EGR klep wegschrijven, zoals te lezen in het forum zal mijn motor het ook fijn vinden.

iedereen bedankt voor jullie reacties.
 

muurman

Senior Member
de derde pijp is nu stuk, de maat is vol.
Ik laat de EGR klep wegschrijven, zoals te lezen in het forum zal mijn motor het ook fijn vinden.

iedereen bedankt voor jullie reacties.
Jos ( jbautoservice ) heeft ze standaard in de oud ijzerbak denk ik.
Die van mij ( niet stuk ) hebben ze er bij jos ook afgehaald incl egrcooler, uitlaatkat .
Ach en direct maar een VA turbo en rijd nu met ong 160pk 340Nm
 
Bovenaan Onderaan