S2 1.9tdi chippen.... waar moet ik voor oppassen..

comacchio

Nieuw lid
Hallo allemaal, Ik ben redelijk nieuw hier en wil graag gebruik maken van jullie kennis en ervaringen met het chippen van de S2 motoren.

Ik heb onlangs een S2 (1.9td) van 2008 gekocht en wil deze laten chippen. Ik heb wat ervaring met getuned auto's - mijn vorige auto, een SAAB 9.5 2.3t automaat, is door Maptune onder handen genomen en ik moet zeggen dat het resultaat was zeer bevredigend. Ik wil dit nu met mijn Superb doen maar, gezien het grote aanbod aan tuners, wil graag advies inwinnen m.b.t. welke systemen/bedrijven aan te raden zijn en welke ik met een grote boog omheen moet lopen. Bette safe than sorry.

Anyone??

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
De aanraders (in mijn optiek): JD Engineering, VAGtechniek, TVS, Hartog, Beek. Voorkeur van mijzelf moge duidelijk zijn, zie onderschrift..

Er lopen groepsaankopen voor tuning bij zowel VAGtechniek als JD. TVS is er al eentje geweest.

Heb je al in het subforum tuning gekeken naar ervaringen van anderen?

CDK

Forumguru
Beek doet alleen nog maar racerij heb ik begrepen, de andere die @Noord26 genoemd heeft zijn stuk voor stuk goede tuners. @Joske heeft een meeting met tuningsactie georganiseerd op 6 september aanstaande, hij kan je daar alles over vertellen ;) (of de zoekfunctie gebruiken op het forum, dan kom je het vast tegen)

Happyman

Forumguru
Die grijze massa tussen mijn oren laat mij in ieder geval elke keer weer genieten van die boost ..... :D

EdK

Forumguru
Tot er weer een rekening te betalen aan het rijk op de mat ligt omdat een deel van de grijze massa die de overhand had op die rechtervoet hiervoor zorgde............:pieker::banghead:

Happyman

Forumguru
Het gaat mij niet om de hoge snelheid maar om de trekkracht. Tevens gebruik ik ook Flitsmeister, misschien ook iets voor jou?

Maar om nog even antwoord te geven op de topic starter zijn vraag. Ik heb mijn Skoda via JB Autoservice laten voorzien van JD software. De EGR is ook gelijk dichtgezet en de nokkenastiming gecontroleerd en goedgezet. Het is mijn tweede 1.9 TDI die ik daar heb laten doen. Ben er zeer tevreden over.

Race Eend

Forumguru
Ik wil dit nu met mijn Superb doen maar, gezien het grote aanbod aan tuners, wil graag advies inwinnen m.b.t. welke systemen/bedrijven aan te raden zijn en welke ik met een grote boog omheen moet lopen. Bette safe than sorry.

Neem bij de pompverstuiver motoren nooit een powerbox, laat het altijd in de motorsoftware doen (OBD tuning).

Er is eigenlijk maar 1 zwak deel aan deze modellen en dat is het koppelings-setje (drukgroep/vliegwiel/koppeling). Maximale koppel rustig laten opbouwen (iets minder spectaculair wel veel betrouwbaarder) door je tuner zorgt ervoor dat ze zo lang mogelijk mee gaan.

Verder kan deze 1.9 TDI bij de bekende vag tuners altijd wel goed gedaan worden, er zijn natuurlijk wat verschillen, maar gemiddeld genomen kan je bij jdengineering, vag-techniek, hartog tuning, van vught tuning, jbautoservice, altijd goed te terecht voor deze tuningen van deze oudere/bekendere motoren.

Je kunt evt hier mee doen aan de groepsactie:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/jd-tuning-groep-kortingsactie.22410/

Bovenaan Onderaan