Octaaf
Forumguru
wij hebben afgelopen zaterdag een S2 Combi aangeschaft en zijn dus nu bezig met "mooi maken" van de auto. ik zit nu te pruttelen op banden en velgen.... kan wel wat gebruikerservaringen gebruiken.
Dit gaat vooral om de zomerbanden/velgen, maar indirect ook over de winterbanden
de auto is gekocht met een setje LMV 16 inch. (5-spaaks, standaard model, kan even de naam niet vinden)
bandenmaat 205/55R16 91H
de auto staat nu op winterbanden met stalen velgen in dezelfde bandenmaat.
ik heb in de opslag nog een setje 17 inch LMV van de Octavia 2 (6-spaaks, standaard model), met zomerbanden.
optie 1 (mijn voorkeur):
de 16 inch LMV van de Superb worden voorzien van de winterbanden, die nu op de stalen velgen zitten. de 17 inch met zomerbanden worden in het voorjaar onder superb geschroeft. Stalen velgen zijn dan over.
optie 2 (niet mijn voorkeur, maar misschien wel beter op basis van jullie adviezen):
de velgen blijven zoals ze nu zijn. de 17 inch van de O2 worden verkocht
ben benieuwd over er een motivatie te bedenken is om niet voor optie 1 te kiezen
(behalve dan dat de 17 inch onder een O2 horen en niet onder een S2)
Dit gaat vooral om de zomerbanden/velgen, maar indirect ook over de winterbanden
de auto is gekocht met een setje LMV 16 inch. (5-spaaks, standaard model, kan even de naam niet vinden)
bandenmaat 205/55R16 91H
de auto staat nu op winterbanden met stalen velgen in dezelfde bandenmaat.
ik heb in de opslag nog een setje 17 inch LMV van de Octavia 2 (6-spaaks, standaard model), met zomerbanden.
optie 1 (mijn voorkeur):
de 16 inch LMV van de Superb worden voorzien van de winterbanden, die nu op de stalen velgen zitten. de 17 inch met zomerbanden worden in het voorjaar onder superb geschroeft. Stalen velgen zijn dan over.
optie 2 (niet mijn voorkeur, maar misschien wel beter op basis van jullie adviezen):
de velgen blijven zoals ze nu zijn. de 17 inch van de O2 worden verkocht
ben benieuwd over er een motivatie te bedenken is om niet voor optie 1 te kiezen
(behalve dan dat de 17 inch onder een O2 horen en niet onder een S2)