S2 Combi facelift Linker achterlicht en reflector vervangen na aanrijding

Boezzie1407

Nieuw lid
Hoi allemaal,
Het is weer een eeuwigheid geleden dat ik hier nog iets gepost heb.

Laatst is er iemand tegen de achterbumper van m’n S2 combi aangereden en weggereden zonder briefje achter te laten. Vermoedelijk op een parkeerplaats. Nu is hierbij de bumper wat ingedeukt/ naar boven gekomen en heeft daarbij druk gezet op het achterlicht. Op wat gekraakte lak na ziet ie er nog best uit.

Echter is er wel schade aan het achterlicht en de reflector aan de linker zijde.
De reflector heb ik nieuw in de garage gekocht, maar het achterlicht kost me nieuw om en bij €400 en de teller van de wagen staat ondertussen op 220k km’s. Dit heb ik er niet voor over. Zeker niet daar de nieuwe wagen reeds besteld is.
Al bij al werkt het achterlicht nog, maar zijn de plastic bevestigingen aan de achterzijde van de lichtblok afgebroken alsook een deel van de rode plastic aan de zijkant en dat is me toch wel een doorn in het oog. Het is ook een firma wagen, dus dient deze in goede staat afgeleverd te worden.

Nu zou het leuk zijn moesten jullie me wat tips kunnen geven omtrent handelaren (liefst in België) die deze stukken tweedehands verkopen (auto afbraak en dergelijke) en indien mogelijk een handleiding/uitleg hoe je de reflector en achterlicht kan vervangen (oude eerst verwijderen)? Indien mogelijk ook een schematische voorstelling van de stukken met onderdeelnummers. Dan ben ik zeker dat ik het juiste kan vinden. Ik vind op internet enkel de achterlichten van de gewone combi en niet van de facelift!?

Zo heb ik ondertussen via via al een website gevonden namelijk www.herbruiklijn.be
Heeft er iemand op het forum ervaring met deze site?

Jullie zien het... het is een hele waslijst aan vragen.
Bij deze wat foto’s bij het praatje.
89858ec8f3274119dd16ac5da555e15a.jpg
5738b731a2b9bf8ea6e76ca92eabefed.jpg
f072e4cb10bac8b73b41f0f5e9d97606.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Boezzie1407

Nieuw lid
@eriktv die heb ik allemaal gezien, maar dit zijn de achterlichten voor de S2 pré facelift! Ik heb de led lichten nodig en deze vind ik dus niet online

De reflector heb ik in de garage reeds aangekocht. Ik moet hem enkel nog monteren, maar wil niet meer schade aanrichten, dus als iemand een idee heeft hoe ik de beschadigde reflector kan verwijderen zou dat een grote hulp zijn. Het plaatsen van de nieuwe is er gewoon in klikken vermoed ik.

Cordoba

Forumguru
Op de site schadeautos.nl staan de laatste tijd ook steeds meer Belgische demontage bedrijven, maar voor je Superb vind ik eigenlijk maar één geschikte donorauto, de voorkant zit in elkaar, maar de achterkant ziet er netjes uit (maar geen idee of dit led is):
0332c806097c831b0bfd89d2e9bc4476.jpg

44db77a08e0ce5d10ce0c0b7c7d5c42a.jpg

Achterlicht op laten sturen als pakketje is misschien een interessante optie.

Boezzie1407

Nieuw lid
@Cordoba dat is idd het model dat ik zoek! Alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb hen net een mailtje gestuurd, maar ik vrees dat deze wagen in z’n geheel verkocht wordt. Wanneer ik op de site van de handelaar zoek op onderdelen voor een SKODA Superb staan de achterlichten van de combi niet in de lijst.
Maar wie niet waagt...

@eriktv bedankt voor het meedenken al ligt Tsjechië net iets te ver af

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Boezzie1407 De auto staat onder het kopje 'demontage' dat houdt in dat de onderdelen die in orde zijn en nog voorradig zijn verkocht worden. Auto's die in zijn geheel verkocht worden, staat op die site onder het kopje 'schade'. Ik heb in het verleden al heel vaak onderdelen op deze manier gezocht op deze site.

Boezzie1407

Nieuw lid
De prijs voor dit achterlicht bedraagt €85. Vinden jullie dit een redelijke prijs?
Ik weet wel dat een nieuw achterlicht om en bij €400 moet kosten, maar ik vraag me af of ik nog wat goedkoper zou kunnen vinden.

Cordoba

Forumguru
Koplampunits en achterlichten gaan vaak hard bij autosloperijen, zeker van jongere modellen: bij aanrijdingen sneuvelen ze vaak, en bij een groot deel van de sloopauto's zijn er 1 of meer lampunits kapot. Zeker omdat dit een led-versie is, denk ik dat ze ook veel gezocht worden door mensen die hun auto willen upgraden, en gezien de nieuwprijs lijkt het mij redelijk. Prijs is inclusief (verzekerde) verzending, en enkele maanden (meestal 3-6 mnd) garantie op het achterlicht?

Boezzie1407

Nieuw lid
Er wordt in de mail die ik ontvangen heb niet gesproken over de verzendkost, dus ik vermoed dat dit er bij gerekend zal worden.
Ik heb gevraagd om een foto, zodat ik zeker ben dat ik het juiste onderdeel koop.
Indien het het juiste is, neem ik het.

Bovenaan Onderaan