[S2] Hoe de antenne vastzetten superb 2

Octavia32

Forumguru
Toen ik mijn auto had gewassen kwam ik tot de ontdekking dat mijn antenne en gps plaatje op het dak niet strak zit. Nu naar de hevige regenbui heb ik iets last van vocht in de auto. Moet ik om de antenne vast te zetten de hemel iets lostrekken om de stelbout aan te draaien en zoja hoe doe ik dit op een nette manier.

s-line

Forumguru
Dat is een hele klus kan ik je vertellen. Je moet namelijk de hele zijkanten van je kofferbak en alle zijkappen van de dakhemel (dus de witte staande) en de achterste grepen aan je hemel los halen tot de voorstoelen. Als je dit niet doet gaat hij knieken en die krijg je er niet meer uit. En zonder dit allemaal te doen kom je er ook niet bij.

Octavia32

Forumguru
:confused:
Kan ik niet aan de achterkant iets naar beneden trekken voorzichtig en met een steeksleutel erbij, nadat ik het rubber van de achterklep iets opzij heb gedaan.

Joske

Forumguru
zal ik doen, maar vind je het erg om nog een dagje te wachten, vandaag geraak ik er niet meer toe ;)

wat ik nodig heb is een bouwjaar en motorcode (minder belangrijk in dit geval, maar vraag het altijd)

CDK

Forumguru
ik zou er lekker mee terug gaan naar de verkoper, dit is echt een heel naar karweitje Berend...... :bloos:

s-line

Forumguru
Nu zie ik dat je een hatchback hebt en het zou goed kunnen dat het dan iets eenvoudiger is maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, bij een combi is het in ieder geval een hele klus.
Nu is mij wel op gevallen dat de antenne's bij een hoop superb's niet echt goed vastzitten.

Joske

Forumguru
Hemelbekleding uit- en inbouwen

Uitbouwen:

Bekleding A-, B-, C-stijl, aan de bovenzijde uitbouwen → Hoofdstuk.

Binnenverlichting dak, voor uitbouwen → Elektrische installatie; Rep.-groep96.

Dakhandgrepen uitbouwen → Hoofdstuk.

Zonnekleppen uitbouwen → Hoofdstuk.

Zijbekleding in kofferruimte uitbouwen → Hoofdstuk.

Klemmen achteraan de hemelbekleding losklikken met b.v. het demontagegereedschap voor binnenbekledingen van portieren -MP8-602/1-.

De voorstoelen en de achterbank neerklappen en de bagageruimteafdekhoes wegnemen.

Hemelbekleding -1- laten zakken -pijlen-.

Met de hulp van een tweede monteur (breukgevaar) naar achteren uit de auto nemen.

Inbouwen:

Het inbouwen vindt plaats in omgekeerde volgorde van het uitbouwen.

Joske

Forumguru
zie je het dan nog steeds zitten na dit te lezen? ;)

dan maak ik er eens mijn werk van, maar wel pas morgen of woensdag ofzo, morgenvroeg gaat de wekker terug om 05u30 ;)

Antera

Donateur
Hen advies doe het net 2 man. Om zo min mogelijk kan op knikken te krijgen en die zit er zo in weet ik uit ervarinf

Octavia32

Forumguru
Vandaag gebeld met dealer, je moet voorzichtig de hemel bij de achterklep zachtjes naar beneden trekken nu kun je met een klein handje(kinder of vrouwen met kleine handen) de stelbout aandraaien. Grapje natuurlijk maar dit is de manier zoals het bij de dealers gebeurd want je gaat natuurlijk niet een gehele hemel uitbouwen om dakantenne te wisselen.
Hoe dan ook morgen maak ik foto's van het geheel misschien dat andere hier ook wat aan hebben. Kan het in een ander topic bijv antenne (navigatie en telefoon)wisselen Superb2.

Desperado

Forumguru
Dat idee had ik ook. Een antenne die helemaal achterop zit moet toch ook wel te bereiken zijn zonder de halve auto te demonteren.

Antera

Donateur
B en c style demonteren samen met de rubbers van de achter portieren zodat er ruimte is om hem wat naar beneden te trekken

Bovenaan Onderaan