S2 in china

nomad

Senior Member
Ik krijg er geen prijzen van, maar je kan eens informeren wat ze kosten...

3TD 945 093
3TD 945 094
3TD 945 095
3TD 945 096

Geen idee of ze hier te krijgen zijn.

breef

Lid
Ik krijg er geen prijzen van, maar je kan eens informeren wat ze kosten...

3TD 945 093
3TD 945 094
3TD 945 095
3TD 945 096

Geen idee of ze hier te krijgen zijn.

Ahh zijn dat de sparepart nummers van de achterlicht units?

Gieliovd

Forumguru
He JC, er zit toch wel degelijk een verschil in die motoren? De TSI heeft buiten een turbo ook nog een mechanische compressor, in tegenstelling tot de TFSI die zonder moet doen.

MarcoO2

Forumguru
Niet iedere TSI heeft een turbo en een compressor (helaas...) Ik heb een 1.8TSI, die in een Seat Leon ineens 1.8TFSI heet. Oftewel, de termen worden door elkaar gebruikt...

Gieliovd

Forumguru
Hmmm, je mag toch verwachten dat alle paardjes van één stal dezelfde typenaam krijgen. Vreemd maar wel lekker!

MarcoO2

Forumguru
Ik vind het belangrijker om (veel) paardjes te hebben, de naam maakt me dan niet uit :winkie:

___JC___

Forumguru
TSI was de originele aanduiding voor de de 1.4 met turbo en mechanische compressor (170pk of 210pk). Inmiddels zijn er ook al 1.4tjes met alleen een turbo (120pk of 160pk) en die heten dan ook gewoon weer 1.4TSI.
Zoals Marco zegt de 1.8TSI (160pk) heeft ook alleen een turbo en is dus feitelijk weer een TFSI net als de 2.0 die ze wel TFSI noemen, behalve bij SEAT waar ze dezelfde motor dan weer TSI noemen. Overigens hebben ze bij VAG een oude 2.0TFSI met 200pk (Skoda + Seat) en een nieuwe met 211pk (VW en Audi).

Logisch toch....
:1761:

LenK

Forumguru
De "fout" is al meteen gemaakt bij de eerste TSI.
Het begon met de FSI motor (Fuel stratified injection)
Daar werd een Turbo bij gezet -> TFSI (nog steeds logisch)
Maar bij de eerst FSI met turbo en compressor werd TSI als naam gevoerd.
Beter was TCFSI of TCSI gweeest.
Daarna zijn ze alleen maar nog inconsequenter geworden.

Gieliovd

Forumguru
We zijn het met elkaar eens: er klopt geen zak van. Gemiste kans!

Het wordt trouwens wel een beetje een malle bak tegenwoordig... wat je al niet op de achterkant en zijkant ziet staan soms. Straks staat de hele uitrusting er nog op afgekort :D

higgy

Forumguru
Krijgen we het Citroen CX-effect:
Citroen CX Turbo II Prestige Limousine en dan nog wat erachteraan meen ik :)

MarcoO2

Forumguru
Renault kon en kan er ook wat van, ken je nog de Renault Safrane V6 Baccara Biturbo Quadra? Of, recenter, de Renault Clio Sport F1 Team R27? Ik houd wel van die mooie lange namen...

Bovenaan Onderaan