S2: speakers vervangen

kwaazaar

Actief lid
Mijn S2C beschikt over de standaard speakers (dus geen SoundSystem). Ik ben daar erg ontevreden over en zoek nu een alternatief.

Kort en bondig:
  • Kan ik volstaan met alleen de bas/midden speakers vervangen? Tweeters dus laten zitten.
    (volstaat de 4x20W die de Swing-radio oplevert)
  • Waar vind ik inbouw documentatie?
    (hoe open ik b.v. het deurpaneel (plugjes/schroefjes/etc))
  • Welke speakers kun je aanraden?
Ik ben dus geen audiofiel, hoef niet per sé een subwoofer, etc, als het maar fatsoenlijk klinkt. Ik heb ervaring met standaard speakers uit de Golf IV en de Honda Civic MY06 en die klonken beiden heel acceptabel.
Oja, 't is een leaseauto, dus zagen en boren is er niet bij.

NB: Er zijn al heel veel audio-draadjes op dit forum, maar ik kon er niet één vinden die mijn vragen echt beantwoord.

Bakkertje

Forumguru
Tweeters bepalen een groot deel van het geluid en zeker zo belangrijk als de slagwoofer. De 4x 20W is zeker voldoende om een redelijk geluid te produceren. Hoe de panelen van een S2 eraf moeten weet ik niet. Als je de boel eenmaal los hebt is het zeker aan te bevel om het blik van de deuren aan de binnenkant te beplakken met loodbitumen, dat levert een behoorlijke verbetering op.

Een luidspreker uitzoeken is heel persoonlijk en ook budget gebonden. Gaan luisteren is eigenlijk het enige wat je kunt doen. Persoonlijk ben ik wel te spreken over DLS luidsprekers, maar die zijn toch al snel wat prijziger.

Heel veel succes met je zoektocht!

Ronnie

Forumguru
  • Waar vind ik inbouw documentatie?
    (hoe open ik b.v. het deurpaneel (plugjes/schroefjes/etc))
Hier.......:

Verkleidung Fahrertür aus- und einbauen
Ausbauen:

Zündung und alle elektrischen Verbraucher ausschalten.

Griffschale mit Bedienelementen für el. Fensterheber (je nach Fahrzeugausstattung) ausclipsen.

Stecker für el. Außenspiegel und Fensterheber (je nach Fahrzeugausstattung) abziehen.

Schrauben (Pos. 2) - 4 Nm herausdrehen.

Befestigungsschrauben für Türverkleidung unten (Pos. 1) ausbauen - 1,1 Nm.

Verkleidung (Pos. 1) mit Lautsprecher und Türinnenverriegelungsschalter ausclipsen.

Stecker (Pos. 2) vom Lautsprecher und Türinnenverriegelungsschalter abziehen.

Schraube (Pos.1) ausbauen - 1,1 Nm.
Türverkleidung nacheinander von den Clips mit z. B. Demontagekeil -3409- vorsichtig abhebeln.
Stecker für Türinnengriffleuchte, Diode für Wegfahrsicherung und Türwarnleuchte (je nach Fahrzeugausstattung) abziehen.
Seilzug für Türinnengriffbetätigung trennen.
Türverkleidung (Pos. 3) aus dem Fahrzeug herausnehmen.

Einbauen:
Der Einbau erfolgt in umgekehrter Reihenfolge.

Bijlagen

• S70-0322.jpg
    S70-0322.jpg
    14,7 KB · Weergaven: 33
  • S70-0325.jpg
    S70-0325.jpg
    18,8 KB · Weergaven: 38
  • S70-0436.jpg
    S70-0436.jpg
    12,8 KB · Weergaven: 33
  • S96-0183.jpg
    S96-0183.jpg
    19 KB · Weergaven: 35

Ronnie

Forumguru
Ik kan het wel als word doc. naar je sturen, ook goed?
Het komt uit Elsawin.
Stuur maar even een p.b. met je mailadres....

Bovenaan Onderaan