S2 Standkachel en alarm, geen goede combi?

miel

Actief lid
Ik heb sinds 10 februari dit jaar een S2 Combi (ambition businessline) waar ik al vele (43.000) prettige kilometers in gemaakt heb. 1 van de opties die ik er op genomen heb is een Webasto Standkachel. Heerlijk, instappen in een voorverwarmde auto!

Alleen heb ik sinds een paar weken (eerder gebruikte ik hem nog niet, was niet nodig) nogal wat "last" van het alarm.... dat gaat dus na ongeveer 15 minuten af. Iemand ervaringen met een standkachel en het alarm van de Superb?

Het gebeurd trouwens vooral overdag, sochtends vroeg is het gelukkig nog niet voorgekomen!

Rallye

Forumguru
Mijn mijn, vandaag ingebouwde, standkachel zit een papiertje waar opstaat dat je bij gebruik van de standkachel de interieursensoren uit moet zetten. Doe jij dat niet?

Antera

Donateur
je moet idd je sensoren even uitschakelen dat is bij alle interrieur voorverwarmers. 1 extra handeling

Heb ik nog nooit gedaan en ook nog geen last gehad van een alarm dat afgaat. Ik gerbruik het wel enkel als het écht nodig is: vrieskoude dus, aangevroren ruiten.
Verder prima systeem zo'n standkachel!!

vincefra

Actief lid
heb de standaard standverwarming van skoda en alarm ..; en heb het alarm nog nooit afgezet. Snap ergens van waar ze het halen (warmtethermieken) maar heb daar nog geen problemen mee gehad dat het alarm af gaat.

ik raad je aan gewoon eens te proberen en zie of het alarm af gaat ...

Rallye

Forumguru
De standaard standverwarming van Skoda wordt in Nederland helaas niet geleverd. De eerste poster heeft juist wel dat zijn alarm afgaat als hij de standverwarming aanzet. Proberen hoeft hij dat dus niet meer.........

Bovenaan Onderaan