S2C: Hoe verwijder ik de achterlichtunit?

andrehj

Forumguru
In een poging dit weekend eindelijk mijn trekhaak te monteren ben ik zojuist op een werkelijk monsterlijke constructie gestuit: Om een achterlampje te verwisselen heb je gereedschap nodig. :icon_smile_dead: En dat zou dan nog niet zo erg zijn, als de achterlichtunit na het verwijderen van de twee schroefjes ook werkelijk los komt. Maar dat komt ie dus niet, ergens aan de zijkant (dus dicht bij het achterwiel) blijft de unit haken.
Wie verzint toch een dergelijk idiote constructie? Wat is er mis met het aloude luikje in de kofferbak?:crazy:

Let wel, ik heb echt geen twee linkerhanden. Heb net het hele interieur aan de linkerzijde verwijderd en weer netjes en schadevrij gemonteerd, maar een simpel achterlichtje lukt me dus niet...

Volgens mij moet ik aan de zijkant gewoon hard trekken, maar hoe pak je de unit vast? Kan moeilijk een schroevendraaier tussen de carrosserie en het plastic lampglas zetten...:confused:
Dit is trouwens het plaatje uit Elsawin:
S94-0340.jpg En daar staat dan deze tekst bij:

– Bouten -4- losdraaien (2,5 Nm) en lamp -3- naar achteren -pijl- uit de kegelbout -5- losmaken (1,3 Nm).
– Doorvoerrubber -2- eruit trekken en steker -1- lostrekken

Maar hoe maak ik met 1.3 Nm een kegelbout los waar ik niet bij kom?

Antera

Donateur
toch trekken andere keus is er niet. je kan hem iets kantelen vanuit de kofferkant en dan beetje wrikken moet het lukken

andrehj

Forumguru
Ik heb inderdaad wat harder getrokken en toen ging de unit er wel af. Bij het weer monteren een klein beetje vaseline op de kegelbouten gedaan, zodat de unit een volgende keer veel makkelijker los komt.

Bovenaan Onderaan