Safe-beveiliging (centrale deurvergrendeling)

..Ofwel dat je de deuren van binnenuit niet kunt openen. Dit staat in de handleiding van de fabia:

De centrale vergrendeling is met een Safe-beveiliging5) uitgerust. Als u de auto van
buitenaf afsluit, worden de portiersloten automatisch geblokkeerd. ... Met de portierhandgreep kunnen de
portieren noch van buitenaf, noch van binnenuit worden geopend. Daardoor wordt
het openbreken van de auto bemoeilijkt.

5) Deze uitrusting geldt alleen voor enkele landen.

Echter ik kan altijd de deur van binnenuit openen, ofwel de safe-beveiliging werkt bij mij niet.

Ik heb dit bij de dealer gezegd, maar een duidelijk antwoord krijg ik niet. Nu is het regelapparaat van de auto kapot (cornerfunctie blijft branden),
ik heb begrepen dat hier de centrale deurvergrendeling ook door gaat. De dealer heeft toegezegd dat hij zal kijken of hij het kan activeren.

De vraag is: Zou de Safe-beveiliging op mijn fabia2 van mei2010 moeten of moeten kunnen zitten?

piair1982

Forumguru
Als je met de afstandsbediening afsluit dan wordt safelock pas ingeschakeld. Probeer maar als je in de auto zit. Sleutel in de hand, op slot klikken en dan even wachten. Dan knippert het rode lampje en is safelock actief.

Ja ik heb het getest, zelfs mij vriendin opgesloten in de auto, maar ze kon er zo uit. :crazy:
Ik heb ook geprobeerd wat langer te wachten een minuut ofzo, maar de deur gaat gewoon van binnen open.

Dus jij hebt wel Safe-beveiliging op je nieuwe fabia?

Captain Hook

Forumguru
SafeLock wordt lang niet altijd meer geleverd op NL modellen.

Bij mijn nieuwe Roomster wordt het wel genoemd in de gebruiksaanwijzing, maar volgens de VAG codering zit het er niet in... :bye:

4i2 Radio remote controlled central locking operated from inside without safe lock

ff checken op de sticker in je serviceplan of die optie wel of niet in je auto zit.

piair1982

Forumguru
Jup, maar als je binnen tien seconden weer op slot drukt dan is safelock uitgeschakeld. Let op het knipperen van het rode lampje in het linkerportier.

EdK

Forumguru
Nou mijn RR heeft het ook, en ik heb het geweten afgelopen vakantie
Ze zat opgesloten en moest hoognodig en ik liep in de supermarkt.
Gevolg een verhit gesprek omdat ik er vanuit was gegaan dat ze er wel uitkon, en ze had dus wel gelijk want ging dus duidelijk niet !

Hetzer

Forumguru
Ik heb het geprobeerd, maar bij mij werkt het WEL!!!!, geprobeerd met de raampjes open, de deur open te krijgen en dat ging niet!

FabiaGL

Actief lid
Bij mij werkt het ook niet, ik heb dit een tijdje geleden al aangegeven bij de dealer en die zeggen dat het met VAG-COM geactiveerd kan worden. Ik wacht hier mee totdat er een software-update is voor het verlichtingsprobleem.

Huilie huilie.. bij mij staat ergens tussen de opties code: 4I2.

Ik vind het wel raar dat het verschilt per fabia, is hier een logische verklaring voor?

Ik ga toch even vragen bij de dealer of bij het plaatsen van het nieuwe regelapparaat de functie kan worden toegevoegd. Niet dat ik het perse wil hebben, maar geeft me wel een veilig gevoel als het er op zit!

nomad

Senior Member
Het is vanaf modeljaar 2009 niet meer toegestaan om safelock te gebruiken in Nederland. Degenen die het op nieuwere auto's wel hebben, hebben of geluk gehad, want Skoda let wel vaker niet op met het monteren van bepaalde onderdelen of hebben een auto gekocht geleased die de dealer via grijze import uit een land heeft gehaald waar het wel toegestaan is.

Het kan niet aangezet worden met vcds omdat het eenvoudigweg weggelaten is.

Bovenaan Onderaan