Samsung Galaxy S2 via bluetooth op de Fabia Swing aansluiten

26PZT6

Nieuw lid
Ben in het bezit van een Fabia Greenline 04/2011, gebruik nu een Samsung Omnia I900, deze maakt prima contact via de bluetooth van de Swing autoradio.
Maar ik wil een nieuwe Samsung Galaxy S2 aankopen en vraag of er reeds zijn die ervaring hebben met dit nieuwe toestel.
Skoda Nederland verwijst me door naar de dealer en die hebben geen ervaring met dit toestel en in de meegestuurde lijst komt mijn toestel niet voor.
GSM providers kunnen me tot heden ook niet verder helpen. Skoda geeft aan dat "de telefoonvoorbereiding werkt via Bluetooth, gecombineerd met rSAP software. Dit staat voor remote-Sim Access Protocol. U kunt informeren bij uw telecom provider of gsm-fabrikant of uw telefoon met deze technologie is uitgerust".
Daarom de vraag nu via dit forum of er ervaring deskundigen zijn.
Ton.

Bijlagen

• Bluetooth telefoons.pdf
    64,1 KB · Weergaven: 34

26PZT6

Nieuw lid
Volgens mij heeft de verbinding niks met Andriod te maken, maar met de bluetooth versie. Skoda geeft aan dat: "Niet alle Bluetooth telefoons worden ondersteund.
Informeer bij uw dealer naar de compatibiliteit van uw toestel én laat dit, voordat u een nieuwe mobiele telefoon aanschaft óf overgaat tot aanschaf van een Škoda met ‘telefoonvoorbereiding’, testen".
Maar daar kom ik niet verder, vandaar de vraag aan de mede Skoda Fabia rijders die een Samsung Galaxy S2 hebben of het werkt.

Ik heb een HTC Desire en deze werkt met alle functies op de ingebouwde bluetooth carkit. Zelfs A2DP werkt prima (incl stuurbediening van de muziek).
Op mijn werk beheer ik o.a. 180 GSM toestellen en ik kom eigenlijk alleen maar problemen tegen met Nokia toestellen icm bluetooth carkits.

De kans is groot dat het gewoon lukt, maar kun je niets afspreken met de winkel waar je je toestel haalt ?

GewwiT

Lid
Ik heb een Galaxy S2 gekocht i.c.m. een RSAP carkit in mijn O2, deze werkt in één woord Perfect!
Samsung is de enige die een RSAP stack in zijn Android toestellen heeft gebouwd, dit ziet niet in bijv. HTC toestellen. De Galaxy S2 werkt zowel op RSAP als op normale Bluetooth (Parrot) zonder problemen.

Ik zou zeggen, Kopen die hap!

26PZT6

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties.

Ondertussen de Galaxy S2 gekocht, voorwaarde was een week uit proberen.
Het contact maken met de Swing radio Phone lukte in 1 keer. Alleen kreeg ik het eerst niet voor elkaar om mijn Phonebook in te lezen,
deze bleeft leeg. Als ik wilde bellen moest ik dat via de Galaxy S2 doen en dat is niet erg handig. Maar dat probleem is ook opgelost,
Op het moment dat ik instapte, keek ik niet op mijn S2 maar ging ik rijden. Maar toen ik op de S2 keek zag ik daar het verzoek om de
lijst te mogen inladen, na een ok was het probleem opgelost.
Dus het is belangrijk als je hiermee bezig bent dat je ook op je scherm van de S2 blijft kijken.

Via Media (radio), kan ik muziek afspelen, kan niet zoeken / next, dat moet waarschijnlijk gedaan worden vanaf de S2, dus er blijven
nog vragen over, maar de belangrijkste is, de S2 maakt verbinding, en mijn Phonebook is beschikbaar/visueel.

Rallye

Forumguru
Ik had precies hetzelfde met mijn Bury. Je moet inderdaad toestemming geven; mij was dat in eerste instantie ook niet opgevallen. Lijkt een eigenaardigheid van Android.

Bovenaan Onderaan