Sappel
Lid
Sappel, O2 FL 1.2 DSG Combi Ambition Business Line 2011.
Hallo allemaal,
Bij deze ook even mijn intro.
Na jarenlang Fiat gereden te hebben zijn we overstag gegaan en hebben de toenmalige Fiat ingeruild voor genoemde O2. Dat was al in september 2014, dus ik lees al redelijk lang mee op het forum.
In het Fiat tijdperk ben ik een aantal jaren lid geweest van diverse fora, o.a. Grandepuntoclub (GPC) en Cento Club Holland (CCH). Bij GPC heb ik een tijdje in het bestuur gezeten en was clubmerchandising het stuk wat ik opgepakt heb.
In 2010 konden we via het leasebedrijf van mijn vrouw een auto meenemen op vakantie en je raadt het al; dat was een Octavia FL Elegance Business Line combi uit 2010 met een 2.0 TDI. Daar hebben we in de desbetreffende vakantie 5800 km mee gereden. Zwaar verliefd op alles in de Octavia hebben we toen serieus gekeken naar het overnemen van deze auto. Te weinig kilometers per jaar heeft ons doen besluiten deze auto niet over te nemen. Een jaar later mochten we deze auto (nadat hij weer retour was gekomen uit een short lease) weer meenemen op vakantie. Nog maar eens 4700 km mee gereden op vakantie. Dus alles bij elkaar bijna een jaar aan kilometers gereden in pak em beet 6 weken. De auto ingeleverd en nadien altijd het gevoel gehad dat mocht het betaalbaar zijn er een Skoda Octavia moest komen….
In September 2014 was het dan zover. Na de zomervakantie ben ik gaan kijken naar een Octavia Combi die vrij kwam uit de lease met weinig kilometers. Natuurlijk was ik sceptisch over de 1.2 in het vooronder, maar de DSG wou ik toch wel erg graag. Een proefrit later was de deal beklonken en reden we heel erg snel rond in de Octavia. De auto heeft voldoende vermogen en de DSG rijdt heerlijk.
Even snel de auto’s hiervoor (weinig variatie en hoog Italie gehalte):
- Fiat Ritmo
- Fiat Tipo 1.6 DGT
- Fiat Bravo 1.6 SX
- Fiat Marea 1.6 SX
- Fiat Grande Punto 1.4 (96PK en 120Nm)
- Fiat Punto Evo Sport 1.4 (135PK en 200Nm)
Naast de Octavia rijden we nog een Fiat Cinquecento uit 1997, wat meer een hobby cq. boodschappenwagentje is. De cinq is verlaagd, en heeft veel spullen aan boord uit de latere seicento wat er allemaal zelf ingesleuteld is.
Naast de 17” velgen die er al onder zitten heb ik niet al te veel aanpassingsplannen voor de Octavia, maar de volgende zaken staan in planning of op de wensenlijst:
- ruiten tinten (afspraak al gemaakt)
- zonnebrilhouder monteren (al besteld bij Ali)
- lichtschakelaar met “auto” stand
Natuurlijk even een foto van beide huidige auto’s
Hallo allemaal,
Bij deze ook even mijn intro.
Na jarenlang Fiat gereden te hebben zijn we overstag gegaan en hebben de toenmalige Fiat ingeruild voor genoemde O2. Dat was al in september 2014, dus ik lees al redelijk lang mee op het forum.
In het Fiat tijdperk ben ik een aantal jaren lid geweest van diverse fora, o.a. Grandepuntoclub (GPC) en Cento Club Holland (CCH). Bij GPC heb ik een tijdje in het bestuur gezeten en was clubmerchandising het stuk wat ik opgepakt heb.
In 2010 konden we via het leasebedrijf van mijn vrouw een auto meenemen op vakantie en je raadt het al; dat was een Octavia FL Elegance Business Line combi uit 2010 met een 2.0 TDI. Daar hebben we in de desbetreffende vakantie 5800 km mee gereden. Zwaar verliefd op alles in de Octavia hebben we toen serieus gekeken naar het overnemen van deze auto. Te weinig kilometers per jaar heeft ons doen besluiten deze auto niet over te nemen. Een jaar later mochten we deze auto (nadat hij weer retour was gekomen uit een short lease) weer meenemen op vakantie. Nog maar eens 4700 km mee gereden op vakantie. Dus alles bij elkaar bijna een jaar aan kilometers gereden in pak em beet 6 weken. De auto ingeleverd en nadien altijd het gevoel gehad dat mocht het betaalbaar zijn er een Skoda Octavia moest komen….
In September 2014 was het dan zover. Na de zomervakantie ben ik gaan kijken naar een Octavia Combi die vrij kwam uit de lease met weinig kilometers. Natuurlijk was ik sceptisch over de 1.2 in het vooronder, maar de DSG wou ik toch wel erg graag. Een proefrit later was de deal beklonken en reden we heel erg snel rond in de Octavia. De auto heeft voldoende vermogen en de DSG rijdt heerlijk.
Even snel de auto’s hiervoor (weinig variatie en hoog Italie gehalte):
- Fiat Ritmo
- Fiat Tipo 1.6 DGT
- Fiat Bravo 1.6 SX
- Fiat Marea 1.6 SX
- Fiat Grande Punto 1.4 (96PK en 120Nm)
- Fiat Punto Evo Sport 1.4 (135PK en 200Nm)
Naast de Octavia rijden we nog een Fiat Cinquecento uit 1997, wat meer een hobby cq. boodschappenwagentje is. De cinq is verlaagd, en heeft veel spullen aan boord uit de latere seicento wat er allemaal zelf ingesleuteld is.
Naast de 17” velgen die er al onder zitten heb ik niet al te veel aanpassingsplannen voor de Octavia, maar de volgende zaken staan in planning of op de wensenlijst:
- ruiten tinten (afspraak al gemaakt)
- zonnebrilhouder monteren (al besteld bij Ali)
- lichtschakelaar met “auto” stand
Natuurlijk even een foto van beide huidige auto’s