SC2 Plastic kap aan onderkant eraf gereden

miel

Actief lid
nadat ik vorige maand bij de 30k beurt al eens onder de auto had gekeken en zag dat de rechter plastic beschermkap aan de onderkant (tussen het voor en achter portier) los zat, hebben ze dit tijdens de beurt goed vast gezet. Ik had al een paar keer gemerkt dat je soms iets raakt....greenline he... dus iets lager onderstel.

Afgelopen week in Frankrijk was het weer raak.... iets te hoge rand waar ik rustig overheen reed, maar toch: krrrrrrrrrrrrr en weer los op 3 punten... het ding ligt dus nu los in mijn kofferbak. Ik weet dat het alleen voor de luchtstroom zorgt, maar hebben meer mensen hier last van of ben ik de enige die dat ding er continue af weet te rijden?

MennoW

Forumguru
al 3x, bungelt er nu ook weer bij :uitlachen:
lange wielbasis en lager onderstel ja dan heb je dat wel eens.

___JC___

Forumguru
Idem hier, al twee keer een plaat eronder vandaan gereden. Na de laatste keer eigenlijk niet eens vervangen bedenk ik me nu...

Mij ook al gebeurd: Er af gereden op mijn werk, over wat rijschotten heen die omhoog kwamen. Hoorde wel iets er tegen aan komen, maar verder geen aandacht aan besteed. Hoorde vervolgens onderweg op de snelweg een raar geluid, gestopt en gekeken: hing er wat omlaag. Eenmaal bij de garage waren ze verdwenen...
Maar zonder rijd ook prima, want was het eigenlijk alweer vergeten. Vraag me wel af of het hogere verbruik, wat ik de laatste tijd volgens mij heb, daar mee samen kan hangen? Die platen zijn immers voor de stroomlijn?

s-line

Forumguru
Bij mij hangt hij er nog steeds onder, maar wel een lipje van de bevestiging afgebroken:worshippy:
Maar ik heb dan een ultra white-line onderstel!:super:

Cyrus

Actief lid
@gasyerba: die plaat zal ongetwijfeld de stroomlijn verbeteren. Maar wat belangrijk is: dit is ook bescherming tegen steenslag ed vanaf de onderkant. Dus lijkt mij verstandig dat je er wel wat aan laat doen, als die plaat weg is.

kaze

Lid
Wegens wat onderplaat schade was die vol komen te zitten met sneeuw.
Gevolg : helemaal kapot nu :-)

links + rechts

nieuwe platen zijn in bestelling

miel

Actief lid
ik moet het afkloppen, maar tot op heden zit de plaat er weer onder..

volgende week voor de 60.000 beurt... en de auto moet nog 1 jaar worden... gaat hard zo!

Bovenaan Onderaan