Scala - DSG olie verversen bij onderhoud?

Beste Forumleden.

Hoor graag jullie adviezen ben niet met Skoda en ook VAG, ik wil mijn net 5 jaar oude scala binnenkort een grote onderhoudsbeurt laten geven, met Airco onderhoud en een olieverversing voor de DSG bak (twijfel nog tussen de dealer of universele garage).

1 ding waar ik tot over blijf twijfelen is of deze DSG bak olieverversing nodig heeft, ik zorg graag goed voor de auto en volgens het boekje hoeft het niet, maar dat zelfde advies is ook om 2 jaar met dezelfde olie rond te rijden terwijl elk jaar de olie verversen me toch wel goed lijkt.

In erWin vindt ik er ook geen stellig protocol voor, maar er staat wel dat de olie ververst kan worden het is een:
"De ‘7-traps versnellingsbak met 2-voudige koppeling DSG - 0CW’ heeft
twee gescheiden, verschillende oliecircuits."
Dus is dit zinloos om bij de grote beurt extra aan te vragen of juist wel goed?

Hoor graag jullie adviezen! bedankt

Tees

Donateur
Er is veel te vinden op dit forum (en elders) over het vervangen van de olie van de DQ200 DSG7.

Dit is een bak met droge koppelingen, dus er zit alleen olie in de mechatronica. Volgens VAG is dat lifetime olie, maar de meeste mensen die zich hierin interesseren vervangen deze ergens tussen de 100k en 150k. Overigens geldt ongeveer hetzelfde voor de handballen.

Dat van die 2 oliecircuits kan ik niet plaatsen trouwens, 0CW is toch echt een van de codes voor de DQ200.

Bovenaan Onderaan