Scala motorkap beschadigd

FNaRK_02

Actief lid
:shocked:

GVD
Zie vanochtend dat er "iets" mijn auto heeft geraakt (uiteraard geen briefje achtergelaten)|
Op mijn motorkap ter hoogte van het SKODA embleem zitten een aantal deuken en krassen (wit, dus door de toplaag heen). Voorkant heeft geen beschadigingen dus lijkt erop alsog iets van bovenaf op de motorkap is beland, Omvallende fietser ?
Eerste inschatting door schadeherstelbedrijf: €2000 :sterretjes:
want bij alleen plekken uitdeuken en plamuren en opmieuw spuiten ga je uiteindelijk het verschil in kleur zien dus hele motorkap behandelen.
Goedkoper alternatief: andere (nieuwe) motorkap.
Uiteraard ga ik meer bedrijven benaderen maat voor nu: ik kan zo snel geen andere motorkap vinden in de correcte kleur, iemand suggesties waar te kijken ?
En: iemand suggesties voor een schadeherstelbedrijf in de regio Delft ?
Em uiteraard ben ik pislink, auto is net een jaar oud.

JeSko

Forumguru
Motorkap voor een Scala in de juiste kleur ga je niet één twee drie vinden, het was al een ramp voor mij om een Candywhite motorkap te vinden voor een Octavia 3, die veel meer gebouwd en verkocht is dan de Scala. En een nieuwe OEM motorkap kost ongespoten 1000 euro, dus gespoten zit je al aan de prijs van het herstel van je huidige :(

SteGo

Donateur
Natuurlijk is het ontzettend k*t als je dit overkomt en schadeherstel is helaas behoorlijk prijzig. Zeker wanneer er gespoten moet worden. :confused:
Maar een auto van een jaar oud ..... heb je die niet allrisk verzekerd dan? Dan is het het pakkie aan van de verzekeraar, je hebt zo'n verzekering immers niet voor niks.

FNaRK_02

Actief lid
Maar een auto van een jaar oud ..... heb je die niet allrisk verzekerd dan? Dan is het het pakkie aan van de verzekeraar, je hebt zo'n verzekering immers niet voor niks.

Nee helaas, nog nooit een voertuig All Risk verzekerd gehad. Is 30 jaar goed gegaan ;)

hemi24

Forumguru
Dan moet je nu even dat potje aanspreken wat je de afgelopen 30 jaar bespaard hebt aan premie, of zie ik het verkeerd? :arghh:

Even zoeken naar een motorkap van een demontage wagen zou een goed alternatief kunnen zijn.

FNaRK_02

Actief lid
Dan moet je nu even dat potje aanspreken wat je de afgelopen 30 jaar bespaard hebt aan premie, of zie ik het verkeerd? :arghh:

Even zoeken naar een motorkap van een demontage wagen zou een goed alternatief kunnen zijn.

Klopt, maar zit nog even in de ontkenningsfase :(
Demontage / sloop ben ik al naar op zoek, qua kosten denk ik dat ik 'm dan net zo goed kan laten uitdeuken en spuiten (tenzij ik dezelfde kleur kan vinden zonder beschadigingen)

SteGo

Donateur
Het nadeel van een gebruikte is dat daar eigenlijk ook bijna altijd wel íets aan mankeert. Steenslag, krassen, beetje hagelschade, beschadigde hoekjes doordat hij tijdens transport te hard wordt neergezet, etc ... vaak moet je gebruikte onderdelen ook alsnog spuiten. En om het te spuiten moet je hem eerst weer voorbewerken ...

Je kunt natuurlijk geluk hebben en een motorkap vinden voor een nette prijs die wel puntgaaf is, in dat geval ben je spekkoper, maar als er alsnog aan gewerkt moet worden verdampt het financiële voordeel als sneeuw voor de zon. Dan kun je net zo goed de huidige motorkap herstellen.

Er zijn overigens ook PDR-technici/Restylers/UZS'ers of hoe je ze ook maar wilt noemen die echt ongelofelijke skills hebben in het uitdeuken van plaatwerkdelen, en die krassen dan vervolgens weer inlakken en polijsten zodat er niet gespoten hoeft te worden. Ik heb al voorbeelden gezien waarbij je vooraf echt denkt; "dat plaatwerkdeel moet vervangen worden, dat krijgen ze nooit meer goed" en na een paar uur werk hebben ze het originele deel dan weer super strak gekregen. Ik ken wel een paar van die jongens, maar die zitten helaas geen van allen in de regio Delft.

PizzaPieter

Donateur

Waarborgfonds kun je nog checken. Je moet dan volgens mij wel kunnen aantonen dat het er niet al zat toen je de auto parkeerde, maar moeite waard die even te doen :-).

Rallye

Forumguru
Moet je bij het waarborgfonds niet ook bewijs aanvoeren dat je beschadiging is veroorzaakt door een voertuig dat verzekerd is/had moeten zijn? Dus geen fiets bijvoorbeeld. Ik heb ooit een verklaring van een getuige ingediend dat mijn Octavia RS inderdaad door een auto geraakt was.

Inderdaad: zie de link.

PizzaPieter

Donateur
Ik heb ooit geld gehad omdat mijn spiegel eraf was. Ik had een getuige met wie ik samenwas toen we de auto parkeerden (die kon verklaren dat t niet was toen we de auto parkeerden, maar wel toen we terugkwamen) en toen werd er wel uitbetaald.

Bovenaan Onderaan