MarcoO2
Forumguru
Skoda heeft voor de onlangs gefacelifte Fabia een Race Package gelanceerd. Daarmee wordt de de hatchback een heus schaapje in wolfskleren, want de vlotte en sportieve looks zijn vooral uiterlijke schijn.
Onder de motorkap verandert er namelijk helemaal niets. Het Race Package is beschikbaar op de 68 pk sterke 1.2 liter Fabia en de 85 pk sterke 1.2 TSI variant. Het pakket bestaat uit een gewijzigde voorspoiler, een achterspoiler met geïntegreerde diffuser, een rvs uitlaatstuk en een wit dak met decoratie die doorloopt over de zij- en achterkant van de auto. Het geheel wordt afgemaakt met 17 inch velgen en aangepaste vering waarmee de auto iets wordt verlaagd.
Duitse prijzen voor de ingreep zijn 15.560 euro voor de 1.2 Fabia en 16.810 euro voor de 1.2 TSI uitvoering. Ik heb even gebeld met Pon, de Nederlandse Skoda importeur. Daar was het pakket niet bekend, dus waarschijnlijk is het een Duitse aangelegenheid. De vriendelijke persdame zou het even voor mij uitzoeken en terugbellen, maar ik heb haar nog niet gehoord. Voor een Race Package vooralsnog dus aankloppen bij de oosterburen, maar als het dan toch een Fabia moet zijn, doe dan liefst de Fabia RS.
bron