Schaap in wolfskleren: Skoda Fabia met Race Package

MarcoO2

Forumguru
skoda_fabia_race_package.jpg

Skoda heeft voor de onlangs gefacelifte Fabia een Race Package gelanceerd. Daarmee wordt de de hatchback een heus schaapje in wolfskleren, want de vlotte en sportieve looks zijn vooral uiterlijke schijn.
Onder de motorkap verandert er namelijk helemaal niets. Het Race Package is beschikbaar op de 68 pk sterke 1.2 liter Fabia en de 85 pk sterke 1.2 TSI variant. Het pakket bestaat uit een gewijzigde voorspoiler, een achterspoiler met geïntegreerde diffuser, een rvs uitlaatstuk en een wit dak met decoratie die doorloopt over de zij- en achterkant van de auto. Het geheel wordt afgemaakt met 17 inch velgen en aangepaste vering waarmee de auto iets wordt verlaagd.

Duitse prijzen voor de ingreep zijn 15.560 euro voor de 1.2 Fabia en 16.810 euro voor de 1.2 TSI uitvoering. Ik heb even gebeld met Pon, de Nederlandse Skoda importeur. Daar was het pakket niet bekend, dus waarschijnlijk is het een Duitse aangelegenheid. De vriendelijke persdame zou het even voor mij uitzoeken en terugbellen, maar ik heb haar nog niet gehoord. Voor een Race Package vooralsnog dus aankloppen bij de oosterburen, maar als het dan toch een Fabia moet zijn, doe dan liefst de Fabia RS.

bron

___JC___

Forumguru
Ik heb helemaal niks met dit soort auto's inderdaad. 'All show and no go' noemen de Amerikanen dat.

nomad

Senior Member
Inderdaad van een wit dak, wat stickers en een diffuser wordt een 1.2 echt niet sneller. Het is dus geen wolf in schaapskleren, maar gewoon een schaap.
Of een schaap in wolfskleren, dat mag dan ook wel.

MarcoO2

Forumguru
Als ze nou de 1.4 TSI met 180 pk ofzo erin zouden hangen... dan zou ik 'm best willen rijden!

VEEJAY

Forumguru
Juist met 68PK zou ik al die onzinnige tupperware eraf gooien om nog vooruit te komen. ;)

Nee hoor, er zijn denk ik meer mensen die slome auto's optisch tunen dan mensen die slome auto's mechanisch tunen.

Koospee

Nieuw lid
De meeste mensen kopen een auto omdat 'ie er goed uitziet (en lekker zit en lekker rijdt). En als de auto dan lekker zit en lekker rijdt, maar hij is nog niet helemaal naar je smaak? Ja, dan ga je'm tunen. Logisch toch?

Je gaat naar de kapper om er zelf goed uit te zien, smeert wat make-up op je gezicht (nou ja, niet iedereen, ik niet), en koopt mooie kleren.

Wat is er dan mis met wat tunen van de auto? Of is het dat niet iedereen geld aan z'n auto mag uitgeven van z'n wederhelft? Of omdat je in een liezbak rijdt en er later niets voor terugkrijgt?

sitechris

Donateur
ik hoor ook bij de groep tegenstanders. Ik vind zo'n schaap in wolfskleren genant. Lijkt allemaal heel wat, maar het rijdt voor geen meter. Geldt bv ook voor heel dik aangeklede 116i-tjes met M-pakket enzovoorts.

Rolle

Senior Member
Dit pakketje is in Belgie ook te krijgen voor 1.250€ voor eender welke fabia. Pakket omvat dan Spoiler vooraan, diffusor achteraan, verchroomde uitlaatpijp en dakspoiler. De striping (sticker) kost nog eens 130€.

plaza

Forumguru
Wat is er dan mis met wat tunen van de auto?

Je creert een bepaald verwachtingspatroon naar de buitenwereld,
en dan sta je daar dan bij het stoplicht naast een GTI of RS met je 68 pk
en 100 kilo aan overtollig "vet " op je auto...........

Is dit pakket ook leverbaar voor mijn Greenline met de 75 pk motor beschikt hij over 7 pk meer dan de normale Fabia.
Hiermee maak je de snelle look natuurlijk wel waar en kan je menig BMW / Audi rijder aan het zweten krijgen ;) :bye:

Bovenaan Onderaan