Schade aan de wielkast

tatraman

Nieuw lid
375042_553977854643390_404441811_n.jpg vorig jaar zag ik tijdens het wassen van mijn yeti dat er gat zat aan de zijkant van het kunsstof gedeelte van het rechter spatbord. Om vochtproblemen eventueel te voorkomen heb ik het dichtgemaakt met dakreparatiepasta, wat ik toevallig nog had staan. Wat schetst mijn verbazing dat ik dit jaar precies hetzelfde heb maar dan aan de linkerkant van mijn voorspatbord. Ik heb eerst gekeken of de reparatiepasta weer had losgelaten, maar dat zat nog netjes dicht. het was dus ook echt aan de andere kant van de auto en op ongeveer dezelfde hoogte

Tallguy

Forumguru
Dat gat hoort er vkgs mij te zitten. Mijn Yeti had dat ook. Wellicht is het bedoeld voor de spatlappen. Het is iig geen schade.

tatraman

Nieuw lid
ok, bedankt het was mij niet eerder opgevallen. Zelfs niet toen ik dat, vorig jaar h.ad opgemerkt aan de andere kant.
Maar weet nu dus, dat ik het niet weer hoef op te vullen en kan de andere kant eventueel ook weer open

ertromp

Forumguru
Als je in een bosrijke omgeving woont dan is het aan te raden om die binnenschermen er eens af te halen. Erachter hoopt zich veel vuil op zoals blad. Tijdens de winterbanden wissel die ik zelf doe haal ik even die schermen los en maak het weer schoon erachter

hemi24

Forumguru
Goed kijken en het zal je opvallen dat het gedeelte boven het sleufje precies aan de andere kant van het metaal zit bevestigd...
kortom, het hoort zo...

Als ik me het goed herinner zit het bij de O2 op soortgelijke wijze bevestigd: bovenste deel achter het scherm(metaal) en onderste deel erop.

CDO

Forumguru
En schoonmaken zou ik, zoals ERtromp zegt, zeker eens doen. Kost je alleen wat tijd.

Ik kocht begin dit jaar een Golf Cabrio van 2001 en die heeft dit probleem ook al... niet voor niets dat bij alle Golf 3's de voorspatborden op een gegeven moment beginnen te roesten.
Veel VAG producten hebben dit.

Bovenaan Onderaan