Schade aan deur zelf te herstellen?

xplain

Forumguru
Hoi forumleden,

Onlangs erg dom geweest en mijn auto met open deur een beetje naar achter laten bollen waardoor mijn deur achter een heel zware houten bak bleef steken en die bak was zo zwaar dat de bak niet bewoog en mijn deur het dan maar moest bekopen. Gevolg dit omgeplooide paneel onderaan de deur (foto met gesloten deur.

IMG_2537.JPG

Gelukkig lijkt mij dit de enige schade te zijn en stel ik vast dat dit een plastic onderpaneel is dat onderaan de carroserie is bevestigd met schroeven. Hebben jullie enig idee of dit onderdeel apart te bestellen valt en dus snel zelf even te vervangen? Hier een foto van de schroeven:
IMG_2538.JPG

En hier nog een totaalplaatje :mad:
IMG_2539.JPG

Tuulster

Forumguru
Dat is vervelend zeg.....:mad::cry:

Onderdeel dat je noemt is een beschermstrip voor je portier dus zal ongetwijfeld los te bestellen zijn. De vraag is alleen; dit onderdeel zit op je portier geschroefd, is je portier niet verbogen? Beschermstrip is volgens mij van kunststof. Het lijkt me dat dat minder snel buigt dan het metaal van je portier......

Sterkte met het herstellen!:thumbsup:

xplain

Forumguru
Dat is vervelend zeg.....:mad::cry:

Onderdeel dat je noemt is een beschermstrip voor je portier dus zal ongetwijfeld los te bestellen zijn. De vraag is alleen; dit onderdeel zit op je portier geschroefd, is je portier niet verbogen? Beschermstrip is volgens mij van kunststof. Het lijkt me dat dat minder snel buigt dan het metaal van je portier......

Sterkte met het herstellen!:thumbsup:

Ik denk niet dat het portier verbogen is. Is er een andere weg buiten de dealer om aan zo'n onderdeel te geraken?

Bakkertje

Forumguru
Is het niet een kwestie van de strip opnieuw monteren? Op de foto's is het moeilijk te zien maar er lijkt niet heel veel aan te zien.

Ja, eens met @Bakkertje ik zou de boel eerst eens los halen en zien of er iets gebroken is aan het plastic deel en of de deur zeker recht is. Misschien is het met enkel opnieuw monteren wel geregeld

eriktv

Forumguru
En als dat de oplossing niet blijkt te zijn kun je in ieder geval aan de achterzijde het artikelnummer vinden.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Los maken en vermoedelijk is de ijzeren bevestiging met moer wat uit zijn fatsoen en kan je met beleid en een dikke doek dit wel wat terug tikken om daarna weer terug te kunnen monteren.

xplain

Forumguru
Bedankt voor de tips vrienden! Net eens de twee torx schroeven losgedraaid, maar de strip wil niet lossen. Wil er ook niet te hard aan sleuren want het blijft tenslotte een leasebak. Woensdag eens langs de dealer passeren denk ik.

Bovenaan Onderaan