Schade aan deur

SkodaFabiarijder

Actief lid
Toen ik de Fabia aan het wassen was, stuitte ik opeens op deze schade:facepalm:
Ik zou niet weten hoe dit is ontstaan, of er bijvoorbeeld iets tussen de deur heeft gezeten tijdens het dichtmaken, of dat hier een schroevendraaier oid tussen is gestoken.

Ik ben bang dat dit snel gaat roesten, weet iemand wat ik hier " tegen" kan doen?

Bijlagen

• IMG_5234.JPG
    IMG_5234.JPG
    981,3 KB · Weergaven: 222
  • IMG_5236.JPG
    IMG_5236.JPG
    1 MB · Weergaven: 236
  • IMG_5238.JPG
    IMG_5238.JPG
    1 MB · Weergaven: 183

Spinal

Forumguru
Heb je een lakstift? Zo snel mogelijk ontvetten en met een lakstift bijwerken, want anders gaat het snel roesten.

Roedie76

Senior Member
Zeker in deze tijd zou ik hier niet te lang mee door blijven rijden.

Als ik zo kijk zou ik.bijna denken dat de gordelsluiting een keer tussen de deur gezeten heeft.

EdK

Forumguru
@s-line onze forum spuiter kan je hier het juiste antwoord voor geven hoe te behandelen en daarna een afspraak met zijn firma te maken om het op te knappen zodat het geheel weer schadevrij is.... :pardon:

CDK

Forumguru
Zo te zien kan de hele auto wel een make-over gebruiken :sterretjes:
Als het je niet interesseert hoe het er uit ziet dan een klein beetje schuren en hammerite van de bouwmarkt er over en klaar.

SkodaFabiarijder

Actief lid
Zo te zien kan de hele auto wel een make-over gebruiken :sterretjes:
Als het je niet interesseert hoe het er uit ziet dan een klein beetje schuren en hammerite van de bouwmarkt er over en klaar.

De hele auto?:)
Het interesseert me wel hoe het eruit ziet, maar ik wil er geen 100en euro’s aan uitgeven bij een schadehersteller.

Ik ga denk ik een lakstift kopen zodat het beschermd is tegen roest en weer wit is

Cordoba

Forumguru
Om dit langdurig roestvrij te houden moet je het eerst wat schuren, en dan eerst een goede roestomzetter er op zetten (Hammerite, Noverox of iets dergelijks). Dan met een lakstift of spuitbusje op kleur er 1 of 2 lagen witte lak er over om het uiterlijk ook weer netter te krijgen.

• Leuk
Waarderingen: CDK

s-line

Forumguru
Ik denk,omdat je er niet veel aan uit wil geven,dat je inderdaad gewoon even bij een schade herstelbedrijf langs moet gaan om een beetje 2K kleur te laten maken. Daar moet je dan een beetje verharder bij vragen en aanmaken in een potje. En dat dan in 2 dunne laagjes aanbrengen om het een beetje goed te beschermen. Succes!

SkodaFabiarijder

Actief lid

Cordoba

Forumguru
Ik zou onder de lak toch een roestomzetter aanbrengen: de kans is groot dat ook de zinklaag op het metaal is beschadigd, waardoor het lekker kan gaan roesten onder de aangebrachte lak. Daarom even schuren/slijpen zodat roest en los materiaal weg is, dan roest-omzetter en vervolgens lak er over. Zo'n potje Noverox kost je pakweg 10 euro, dus dat is ook geen grote uitgave. Voor dergelijke klusjes heb ik altijd een stel kleine kwastjes (formaat waar kinderen op school mee verven) en knip die schuin af. Voordeel van het schuin afknippen is dat je preciezer kunt werken. Een set van 10-20 van die kwastjes kosten je bij de Action of andere goedkope winkel zo'n 2 euro.

Edit: zo'n klein kwastje heet in duurdere zaken vaak een penseel.
9200000067178026.jpg

s-line

Forumguru
Dit voldoet ook en zolang er nog geen roest zit valt het wel mee hoor met het roesten onder de verf. Maar voor het mooie zou je eigenlijk een primer moeten gebruiken.

Bovenaan Onderaan