Schade aan m'n O-2! :(

De Stip

Forumguru
Eergisteren reedt ik over de A-2, ter hoogte van Neerijnen en daar kwam via m'n voorligger, een enorme plaat hout tegen de voorbumper aan. Gevolg, schade aan de bumper en het gemis van enkele roosters. Zonde!
Inmiddels de politie op de hoogte gesteld middels een digitale aangifte (ivm eventuele uitkering van het waarborgfonds) en daarna naar de schadehersteller.
Er moet een andere bumper, inklusief een aantal roosters op geplaatst worden.

Nu heb ik even op Superskoda gekeken en er kan een complete RS voorbumper geleverd worden, tegen een concurerende prijs. Zou dat allemaal passen en is er al iemand onder jullie die dat gedaan heeft?

Het ziet er vet uit en geeft de O-2 natuurlijk iets extra's.

Als het me financiel meevalt, ga ik er waarschijnlijk voor, om tegen die bijbetaling de voorzijde te upgraden.

CDK

Forumguru
balen zeg :(
hopelijk keert het waarborg fonds uit!
die bumper zou wel moeten passen, de auto's zijn verder identiek.
succes met de afhandeling en upgrade, ik zie de foto's wel als je klaar bent met de verbouwing ;)

greetz Corné

Canon-Eye

Forumguru
Ik wil je natuurlijk absoluut niet ontmoedigen, maar ik heb wel 2 opmerkingen (uit eigen praktijk, toen ik nog de schadeafhandeling van een groot internationaal transportbedrijf deed).
  1. Het waarborgfonds zal altijd om bewijs c.q. zéér sterke aanwijzingen vragen dat de schade is ontstaan door toedoen van een ander motorvoertuig dat niet is of kon worden geïdentificeerd.
  2. Meer algemeen: ook als je van die voorligger wel het kenteken had genoteerd, dan is de kans op een succesvolle verhaalsactie tegen de eigenaar ervan zo goed als nihil. Je moet dan namelijk kunnen aantonen dat het gaat om iets dat van dat voertuig is afgevallen (hetzij een onderdeel ervan, dan wel lading of iets anders dat aan boord ervan was). Iets wat op straat lag en door een passerend voertuig werd opgeworpen (een kiezel, een plankje, etc.) resulteert eigenlijk nooit in aansprakelijkheid van die bestuurder, tenzij héél misschien als je opzet of grove nalatigheid zou kunnen bewijzen. En dat ga je dan niet snel winnen.
Ik heb destijds meerdere vergelijkbare claims met succes afgewezen, gesteund door onze verzekeraar. Je wilt niet weten hoe vaak word geprobeerd om een willekeurige passerende vrachtwagenchauffeur zoiets in de schoenen te schuiven teneinde de eigen noclaim te beschermen.

Voor alle duidelijkheid en wellicht ten overvloede: ik wil op geen enkele manier zelfs maar suggereren dat zoiets in dit geval aan de hand zou kunnen zijn. Maar verzekeraars hebben helaas geleerd dat een flinke portie gezonde argwaan ten aanzien van zulke claims gerechtvaardigd is.
Eén voorbeeld (ook uit eigen praktijk) ter illustratie: een automobilist beweerde dat van één van onze vrachtwagens een groot stuk hout was afgewaaid - hij kwam er zelfs mee naar de zaak. Het bleek te gaan om een zijwand-plank zoals huiftrailers er tientallen hebben, en hij had het kenteken van onze auto genoteerd. Daarop heb ik hem meegenomen om naar de betreffende auto (die toevallig in de werkplaats stond) te gaan kijken. Het betrof een tankauto en die heeft dus geen huif...
Toch wist hij het zeker. Maar de erop volgende correspondentie bestond uit slechts 2 brieven: een van hem en een van mij. Toen was het verhaal over.

Ik hoop het beste voor je, maar reken voorlopig nergens op. Dan kan het hoogstens meevallen.

De Stip

Forumguru
Canon Eye, klopt en ik snap je. Ik zou op geen enkele manier de schade en de maatschappij om me heen willen benadelen. Ik overweeg zelfs om de schade uit eigen zak te betalen, indien m'n no claim eronder gaat lijden.
Zojuist de verzekeringsagent gesproken en ben op de hoogte van hoe en wat.

Bedankt voor je bezorgdheid,

Grtz!

lawewing

Forumguru
Balen zeg supersjors! Maar elk nadeel heb z'n voordeel, heeft een bekende oud-voetballer eens gezegd: wellicht komt je O2 er dus (nog) mooier uit te zien dan hij/zij er eerder (al) uitzag :-)

De Stip

Forumguru
Tja, daar zeg je wat. Maar je hebt er een hoop gezeur mee hoor. Papierwinkel, auto wegbrengen/ophalen en een overvolle agenda :(

Eerst maar eens kijken hoe de afhandeling gaat lopen.

ertromp

Forumguru
Dat is balen!
Hopelijk is je idee van de RS bumper inderdaad uit te werken en past eea op de "normale" bevestigingen.
Hopelijk gaat het je financieel niet te veel kosten!

minder hoor , balen.
heb je het hectometerpaal nr opgeschreven en de tijd , dat kan altijd helpen. misschien is er meer schade ontstaan door het plankje.

ik ben ooit over een klapband van een vrachtwagen gereden en kreeg alles vergoed (had ook alles genoteerd)
verder moet je 2 getuigenverklaringen hebben dat je wagen schadevrij was voor deze dag.
succes enne idd een mooie kans om er een rs bumper op te zetten zou ik ook doen:wink:

Cordoba

Forumguru
Balen Supersjors. Overigens gebeurt het toch wel vrij regelmatig dat mensen schade oplopen door balkjes/plankjes die verloren zijn van vrachtwagens of aanhangers (achter busje, personenwagen, of wat dan ook). Het is mijn vader ook 'ns gebeurt dat ie op de oprit van de van Brienenoord door een balkje, omdat niet achterhaald kon worden welk voertuig het balkje was verloren, heeft ie uiteindelijk zelf de schade betaald, maar er waren een stuk of 3 auto's met schade.

Bovenaan Onderaan