Schade door afgereden tak

Tallguy

Forumguru
Ik baal...vanmiddag reed ik met Brambam (ook forumlid) richting de A50 bij Best (binnendoor). Komt er van de andere kant een vrachtwagen aan, gaat teveel in de berm rijden, raakt wat takken met z'n grijparm (is zo'n vrachtauto voor destructie, die dode koeien enzo ophaalt ter destructie) en één van die takken komt op mijn weghelft terecht en tegen de voorkant van mijn O2.

Gevolg: 2 deuken in de motorkap en (minder erg) een kapotte kentenplaathouder.

Vrachtwagen nergens meer te bekennen. Ga leasemij maandag op de hoogte brengen (zijn toch dicht dit weekend) met uitgebreide beschrijving van voorval. Ben benieuwd of de dealer het makkelijk kan wegkrijgen...deuken klinkt erg, maar het zijn eerder lichte deuken/deukjes.

Me not happy :biggthumpdown:

Brambam is iig getuige, dat scheelt weer ietsjes.

van inkel

Forumguru
Hoi Kensei, was dat op de weg van Best naar Son en Breugel. Zo ja dat was dit hoogst waarschijnlijk een vrachtwagen van Rendac Son.

Tallguy

Forumguru
Ja, dat was langs het kanaaltje. Was een wagen die daar vandaag kwam...alleen niet de blauw/grijze van Rendac zelf, maar een toeleverancier waarschijnlijk.

Laat de leasemij dit allemaal weten, misschien dat die via de Rendac nog kan achterhalen wie het is geweest. Toen ik 'm ging zoeken van de vogel al gevlogen :(

van inkel

Forumguru
Elke wagen wordt volgens mij gewogen bij Rendac, dus met het tijdstip en kleur van de vrachtwagen kan de portier wel achterhalen van welk transportbedrijf de vrachtwagen was.

PS als het kleine deukjes zijn is het waarschijnlijk wel te repareren met uitdeuken zonder spuiten evt met spotrepair.

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat de vrachtwagenchauffeur er niks van gemerkt heeft. Het blijft altijd lastig op een smalle weg met twee elkaar passerende vrachtwagens.

Jeje

Lid
ik heb iets soortgelijks gehad met een steen die van een zandwagen afkwam. Vrachtauto achterna gereden, probleem uitgelegd aan vrachtwagenchauffeur, intelligente reactie van deze man "is toch niet mijn probleem,had je maar moeten bukken" . Geïnformeerd bij politie, maar die kunnen er niets aan doen, ik kan niet bewijzen dat de steen van de auto viel,of al op de weg lag en dat de wagen er alleen overheen is gereden, dus de chauffeur had gelijk eigen schuld jammerdebammer:(, maar wel een nieuwe voorruit nodig

Tallguy

Forumguru
6 maart wordt ie gefixed. Waarschijnlijk door het vanuit de binnenkant weg te poetsen.
Uiteindelijk resultaat van de schade: 4 deuken/deukjes en een verbrijzelde kentenplaathouder.

JeeWee

Actief lid
6 maart wordt ie gefixed. Waarschijnlijk door het vanuit de binnenkant weg te poetsen.
Uiteindelijk resultaat van de schade: 4 deuken/deukjes en een verbrijzelde kentenplaathouder.
Maar dat kost je dan waarschijnlijk wel je eigen risico? Zoals Jeje aangeeft "jammerdebammer" want dit soort dingen is niet te voorkomen. Alleen door je auto in de garage te laten staan - alsof dat een optie is met een Skoda, tssss ;)

redfoxert

Senior Member
Hangt af van de verzekering en in dit geval de leasemaatschappij en wat die doorbelasten naar de werkgever welke ook weer kan doorbelasten :)

Tallguy

Forumguru
Maar dat kost je dan waarschijnlijk wel je eigen risico? Zoals Jeje aangeeft "jammerdebammer" want dit soort dingen is niet te voorkomen. Alleen door je auto in de garage te laten staan - alsof dat een optie is met een Skoda, tssss ;)
Wordt door de leasemij geregeld. Kost me niks.

Bovenaan Onderaan