Schade: wel of niet repareren?

Repareren?

• JA

Stemmen: 32 100,0%
  • NEE

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    32

BarryXX

Actief lid
Wat een pech... De O2 is nog niet eens geheel in gebruik genomen bij ons en nu al schade. :( Mijn vriendin nam een bocht iets te krap en schampte daarbij een struik. Helaas voor haar stond er een metalen paaltje in die struik. Gevolg; een dikke snee in het rechter achterspatscherm en achterportier. Het is geen kras meer te noemen, het lijkt eerder op het effect van een blikkenopener, zonder dat het plaatwerk helemaal door is.

Mijn broertje (werkzaam bij een schadehersteller) geeft aan dat de getaxeerde schade ongeveer €1000 zal bedragen en dat hij het voor €600 kan laten repareren.

Wel of niet repareren?

Aan de ene kant vind ik het echt ontzettend zonde. Deze auto hebben we oa ook uitgekozen omdat hij er nog zo netjes uit ziet, ondanks leeftijd en km stand. Aan de andere kant is het ook echt veel geld in verhouding tot de dagwaarde en rijdt de auto er geen meter minder om...

Wat zouden jullie doen in mijn plek? :)

darkprojectx

Forumguru
Laten maken als je het geld hebt.
Zo'n kras zul je je altijd gek aan ergeren. En een beetje schade hersteller kan dit weer als nieuw maken.

BarryXX

Actief lid
@mauricemauzzz: ze is nu met haar eigen auto naar het werk :)

@darkprojectx: ik heb een foto op de iphone staan, maar zou nu even niet weten hoe ik die kan uploaden bij gebrek aan kabels/software.

PS: Ik hoop niet dat de vorige eigenaar mee leest, zou wel zuur zijn... :icon_smile_dead:

VEEJAY

Forumguru
Maken (niet via allrisk verzekering) en jezelf gelukkig prijzen dat je broertje bij een schadehersteller werkt... (welke plaats eigenlijk? ;) )

Cyrus

Actief lid
Wel of niet repareren?

Aan de ene kant vind ik het echt ontzettend zonde. Deze auto hebben we oa ook uitgekozen omdat hij er nog zo netjes uit ziet, ondanks leeftijd en km stand. Aan de andere kant is het ook echt veel geld in verhouding tot de dagwaarde en rijdt de auto er geen meter minder om...

Wat zouden jullie doen in mijn plek? :)

Laten repareren. Je blijft toch niet met schade rondrijden? Gelukkig scheelt het je ook nog eens bijna de helft, als je broer de schade maakt.

BarryXX

Actief lid
d45a689a.jpg

be33098c.jpg

8b3698dd.jpg

57033edd.jpg

darkprojectx

Forumguru
MAKEN!!!!!! Man als ik elke dag zo mn auto moest aantreffen zou ik er kapot aan gaan!
Nu hou ik ook wel enorm veel van mn blinkende machientje :rolleyes: en is het voor mij meer dan een vervoersmiddel van a naar b.
En 600 euro om deze schade te maken is zeker niet veel..

ps gele remklauwen rulen!

Cyrus

Actief lid
Na het zien van de foto's nogmaals de conclusie: laten maken! Afgezien dat het géén gezicht is, krijg je anders ook nog eens problemen met roest.

mauricemauzzz

Actief lid
Aiii, da's idd laten maken!!! Zeker als je aangeeft dat je 'm pas hebt.
Net zoals darkprojectx zou ik me ook elke dag ergeren aan deze schade.

Maare, je vriendin rijdt zeker in een Smart ofzo, aangezien dit wel een heel kort bochtje was...

Sterkte ermee en we zien de foto's van je gerepareerde Octi wel verschijnen!:bye:

Wilko

Senior Member
Ik heb een jaar of twee geleden iets soortgelijks aan schade aan mijn toenmalige O1 combi opgelopen (een hoogwerker die naast mijn geparkeerde O1 stond draaide en raakte mijn auto). Volgens de schadeexpert was er voor ruim 800 euro schade. Ik heb er toen bewust voor gekozen om dat bedrag wel te incasseren en de schade niet te laten repareren. De gedachte was dat we die auto op zouden rijden. Ik had bij de aanschaf van onze huidige O2 combi dan ook niet op veel inruilwaarde gerekend. Toch bleek die schade niet echt veel invloed te hebben op de inruilwaarde die ik voor die O1 kreeg. Ik zou bij een dergelijke zelfaangerichte schade dus vooral de afweging maken of het een investering is of dat je een dief van je eigen portemonnee wordt als je dat geld in een auto gaat stoppen die je toch op gaat rijden. Wil je hem niet oprijden maar inruilen dan is het wederom de vraag hoeveel je dat aan dagwaarde kost als je hem over een tijd (als de dagwaarde verder gedaald is) inruilt.

I.t.t. veel van de mensen die hier reageren doet het uiterlijk van een auto mij niet zoveel. Het is in mijn beleving een praktisch gebruiksvoorwerp waarbij het er mij vooral om gaat dat alles naar behoren werkt en er geen onveilige situaties ontstaan. Een kras, deuk of andere schade die het functioneren van de auto niet beïnvloedt zou voor mij dus geen reden zijn om zoveel geld uit te geven. Beetje lak er over heen tegen het roesten en rijden maar!

Cyrus

Actief lid
Ongeacht of het je intereseert of niet, hoe de auto er bij staat, zou ik het toch direct laten maken, ivm voorkomen roest etc.

BarryXX

Actief lid
Ik neig ook het meeste naar repareren. Zou ik het toh niet laten repareren dan wordt het sowieso behandeld tegen roest...

Hoe dan ook, blijft zuur geld. We kunnen het betalen, maar helaas groeit het ook niet op de rug ;)

BarryXX

Actief lid
Ik kom in mijn werk weleens 25 jarige tegen met anderhalve ton spaargeld en dan heb ik zoets van "man zoek een hobby" :):):):)

Cordoba

Forumguru
Ook als je het puur zakelijk bekijkt, kan maken wel eens de goedkoopste oplossing zijn: de lak aan de binnenkant van het plaatwerk kan ook gebarsten zijn, of mogelijk zelfs losgesprongen. Bij reparatie is belangrijk dat niet alleen het uiterlijk weer gaaf wordt, maar dat ook onderhuids geen plek blijft zitten, van waaruit de auto kan wegrotten. Je hebt de auto net, dus ik neem aan dat je er nog een aantal jaren mee vooruit wil, dus het verstandigste is: grondige reparatie.

The bone collector

Senior Member
Voor een auto uit 2005 zou ik het toch waarschijnlijk nog laten repareren, 600 euro valt vrij goed mee voor deze schade, lijkt me. Tenzij je er zoveel kilometers mee rijdt dat hij binnen een jaar of 2 à 3 opgereden is, dan zou ik het wel gewoon zo laten.

Ridley

Forumguru
Maken! Ziet er toch niet uit... :shocked: Als ik mijn auto ergens parkeer kijk ik altijd naast wat voor auto ik ga staan: als ze zo'n kras hebben zoek ik wel een ander plaatsje, het kan dus ook voordelen hebben :xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan