Schakelaar parkeersensor knippert.

Sinds gister bij het in achteruit zetten zie ik het knopje parkeersensoren knipperen. Later kwam ik er achter dat de parkeersensoren zowel voor als achter niet meer werken. Ligt er een zekering uit of is er 1 sensor kapot en dat daardoor de andere ook niet meer werken?

Joske

Forumguru
Ligt er een zekering uit
even controleren zou ik zeggen? => zekering 18 is de zekering van het stuurregelapparaat van de parkeersensoren, eentje van 5A

of is er 1 sensor kapot en dat daardoor de andere ook niet meer werken?
zeker mogelijk, normaal "tikt" een sensor als deze aangestuurd wordt, dus als je de auto in achteruit zet kan je in principe luisteren naar de sensoren om er zo een kapot exemplaar uit te krijgen.

Maar ik zou ook zeker de wagen laten uitlezen :)

Maar is het normaal dan als er eventueel 1 stuk is dat ze allemaal niet meer werken? Ook hoor ik de inschakelpiep niet meer en is op mijn radio niet meer de grafische afbeelding te zien met de streepjes.

Joske

Forumguru
Maar is het normaal dan als er eventueel 1 stuk is dat ze allemaal niet meer werken?
volgens mij is het zo dat ze wel nog "werken" maar dat het signaal onderbroken wordt dat de visualisatie/akoestisch signaal voorziet. Dus dat ze wel gecontroleerd kunnen worden, maar normaal moet je dit met uitlezen van de wagen ook kunnen zien, ik geloof zelfs dat er in de foutcode aangegeven wordt welke sensor er stuk is.

zekering is niet stuk anders had je lampje vd schakelaar niet geknipperd.;)

weet bijna zeker dat je een sensor stuk hebt. even je gevoeligste vinger om de beurt op elke sensor leggen. als goed is voel je de sensor tikken. doet ie dit niet dan is ie stuk.:mad:

Maar ik denk dat bovenstaande truc niet werk bij octavia 2 omdat deze uit veiligheid het hele systeem uitschakeld , dit om een verkeerd beeld te voorkomen voor de bestuurder.:D

je zult dus naar de dealer moeten om uit te lezen welke sensor je stuk hebt

Frisco

Lid
Heb hetzelfde probleem met mijn 2006 Octavia. Na in de achteruit zetten volgt een lange luide piep en knippert het PDC knopje en geen beeld op de radio. Uiterlijk niets te zien aan de sensoren, bij mijn weten ook geen tik gehad. Kan ik hier zelf iets aan doen of moet dit via de dealer of algemene garage?

Bovenaan Onderaan