Schakelaar te hard gedrukt, hoe weer oplossen?

VEEJAY

Forumguru
Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje, bij mij is de schakelaar voor deuren op en dicht (naast de sigaretten aansteker) losgeraakt. Ik heb hem wat te hard ingedrukt waardoor hij naar beneden is gezakt.

Ik vermoed dat je hem van onderuit weer op zijn plek kan duwen maar weet niet hoe ik het beste (op welke punten) ik het beste het paneel kan losschroeven? (vanaf de schakelbak of vanaf de opbergbox?). Kortom.. heeft iemand hier tips hoe dit weer goed te krijgen??

Alvast dank!

Veejay
 

Bijlagen

  • knopje O2.jpg
    knopje O2.jpg
    66,7 KB · Weergaven: 231

EdK

Forumguru
weet je zeker dat je hem moet terugdrukken ?
Vaak is het met schakelaars zo dat je ze erin drukt aan de kant van het zicht.
Maw je hebt hem waarschijnlijk gewoon door het geponste gat heen gedrukt.

En dan zou Higgy toch gelijk krijgen....................................
 

Bakkertje

Forumguru
Nee, die schakelaar hoort weer in de horizontale stand terug te komen. Ik denk inderdaad dat higgy gelijk heeft.
Maar ja, de grote vraag blijft, hoe gaat ie eruit..?
 

Monteurtje

Forumguru
De schakelaar zit er van de onderkant ingedrukt. Zou eerst de pookhoes losklikken en dan proberen erbij te komen. Als dat niet lukt het paneel waar de lifehamer opzit verwijderen. Dat doe je door de asbak eruit te halen en daar achter zit een schroefje en er zit een schroefje terhoogte van de voeten. Dan het paneel naar voren schuiven. Dan moet het lukken denk ik.
Middenconsole haal er niet zo even uit. Dan moet je de armsteun alles eruit halen.
 

EdK

Forumguru
701300_RB_00_FB.EPS_1000.jpg
Maw Monteurtje , de VAG schakelaars zijn niet op basis van dit principe opgebouwd ?
Want dan zou Veejay de schakelaar simpelweg door de sparing heen gedrukt hebben.
 

Monteurtje

Forumguru
Nee dit is een ander type schakelaar. Het is hetzelfde principe als de schakelaars voor de ruitbediening en spiegelverstelling. Deze zitten ook van de onderkant/achterkant erin geklikt.
 

EdK

Forumguru
weet dat het een ander soort schakelaar was ( conrad) maar ging mij even om principe van bevestiging

En moet zeggen dat wat nu is voorgekomen met Veejay met bovenstaande schakelaar op foto ( principe) niet kan gebeuren.
Of je moet echt met geweld op de schakelaar drukken
 

VEEJAY

Forumguru
Zo weer terug van vakantie, Fraaie reacties weer! :-) Ik zal mijn zoontje in ieder geval dit keer niet weer onterecht de schuld ergens van geven.

Het was ik in de wasstraat die dacht: Schnell die auto op slot anders klapt die tankdop straks open... Hoorde maar geen klik, dus ik nog harder drukken.. Denk dat ie dus al op slot zat.

Anywayz, ik hoop dat iemand met ETKA kan kijken of met een handig beschrijvinkje mij kan helpen met hoe ik het beste erbij kan komen. Dan por ik mijn collega (die van de Cruisecontrol en Xenonlampen) of hij mij wil helpen met dit probleem. Dealer is de laatste en waarschijnlijk duurste optie..

Wees gegroet,

Veejay
 

Rallye

Forumguru
@Veejay: mijn auto gaat op slot als je wegrijdt (anti-hijacking). Ook de tankdop zit dan in het slot, die loopt immers ook via de centrale vergrendeling. Dat zou de reden kunnen zijn dat hij bij jou ook al op slot zat....
 

VEEJAY

Forumguru
Even een update voor het kenniscentrum, na wat googlen kwam ik uit bij onze Briskoda broeders en in een ander draadje hier op het forum had Antera een .dOc document gepost over hoe je de middenconsole moet demonteren.

De schakelaar is makkelijk terug te duwen, via de zijkant bij de passagiersbeenruimte haal je de stoffen plaat los, ook de bak rondom de automaat/schakelbak. Daarna kun je er zo bij.

Ik had al enkele maanden af en toe een melding vagcom van een inplausibel signaal van het knopje, hij reageerde ook niet altijd. Ik heb besloten het hele knopje maar te vervangen. Via internet kost het knopje ca 20 euro.

Wees gegroet!
 
Bovenaan Onderaan