Schakelaars console

In de console voor de versnellingspook zit een het paneel met verschillende schakelaars op (zoals het voorbeeld op de foto). Ik zou graag hier nog enkele schakelaars inbouwen. Weet iemand of de interne schakelaars die onder de knoppen zouden moeten zitten ergens apart verkrijgbaar zijn(ik weet niet of deze een partnummer hebben)? of moet ik ergens een volledig paneel kopen en deze ombouwen?

Alvast bedankt!

Bijlagen

• s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 112

Sjoerdb

Forumguru
Tegenwoordig is er weinig meer simpel uit te bereiden, grote kans is dat je een compleet paneeltjes met meer schakelaars moet zoeken en dan kijken wat je er mee kan doen. Welke ideeën heb je met extra schakelaars?

Probeer je eigen paneel los te halen zodat je alvast bij jezelf kan kijken of je een antwoord kan vinden

hoi allemaal,

Alvast bendankt voor alle antwoorden, ik heb me zonet ook even kort voorgesteld in de meet en greet zodat jullie me een beetje beter leren kennen...

De reden waarom ik extra schakelaars wil in dit paneeltje is omdat ik flitsers en lichtbalk heb laten inbouwen voor het werk. de installateur heeft de bediening in het plafond verwerkt net voor het brillen opbergvak.
Omdat ik dit nogal onhandig vind zou ik liever de kabels doortrekken naar het bedieningspaneel voor de versnellingspook.
Dan heb ik de keuze tussen ofwel schakelaars inhouwen, ofwel de orginele schakelaars proberen te gebruiken als ik er extra kan inbouwen, daarom zou het leuk zijn als ik deze schakelaars ergens apart zou kunnen kopen...

Ik heb al gezien dat ze volledige panelen op ali verkopen,maar eenmaal ik deze wil bestellen zijn deze niet beschikbaar voor de octavia. het zou dan ook leuk zijn als ik deze interne schakelaars ergens los kan kopen ofwel een paneel bij een afbraakfirma zou kunnen kopen, dus moets iemand hier meer over weten, graag ;)

• Leuk
Waarderingen: EdK
Ik heb ook ledflitser op mijn auto. Bij mij hebben ze net als bij mijn vorige octavia een extra schakelaar geplaatst links naast de lichtschakelaar. Valt niet op en is makkelijk te bedienen.

@iwanbruin , bij mij zitten er voorin 2 flitsers in de bumper en achteraan in de koffer een lichtbalk.
Deze worden aangestuurd met 4 schakelaars: 1 voor fliter,1 voor aanzitten lichtbalk en 2 voor links en rechts (of samen voor links en rechts). ook zou er nog een mogelijk zijn om de lichtbalk op nachtmodus te zetten,wat het totaal aantal schakelaars op 5 brengt;).

Aangezien er momenteel in het paneel 3 schakelaars zitten zou het netjes zijn als de nadere 5 hier ook in kunnen passen.
indien dit niet lukt zal ik inderdaad een andere plaats moeten bendenken...

Ik heb 2 stuks flitsers in de voorbumper en 2 stuks achter de achterruit die elektronisch aangestuurd worden en gelukkig maar met 1 schakelaar aan/ uit.

Cordoba

Forumguru
@Jee13 Zijn de schakelaars echt canbus schakelaars?? Is het niet zo dat de originele componenten canbus uitvoeringen zijn, en de schakelaars gewoon normale huis-tuin-en-keuken schakelaars?

Je kunt eventueel ook potentiele donorauto's zoeken via de site schadeautos.nl, daar vind je bijvoorbeeld onderstaande Octavia in Waregem.
6d3d86aa903f2c83d282d8411860d28d.jpg

Daar staan nog een aantal Octavia's, en ook in Temse zie ik er 4-5 staan. Mogelijk is ook Van der Ven in Roosendaal nog een optie voor je, al zie ik daar nu weinig Octavia's staan.

Laatst bewerkt:

Timmer

Forumguru
De blanco's die nog in het paneel zitten, zijn gewoon afdekplaatjes. Je kan hier natuurlijk een gaatje in boren en er een drukknopje op monteren.
De schakelaars zelf zijn iets anders, daar hangt een specifiek kabelboompje aan.
Ik heb in men vorige wagen deze guide gevolgd om men poort te openen met een knopje: http://imgur.com/a/bkx0N

@Cordoba , bedankt voor de tip! ik hier zeker eens proberen te luisteren of ik hier onderdelen kan kopen.
@Timmer, ja het bovenste zijn afdekplaatjes, de schakelaars zelf vraag ik me af of ik de schakeldraden niet uit de kabelboom kan halen, anders zal het idd een standaard drukknop inboren worden.
Trouwens ook wel een leuk projectje om je poort te openen ;)

Antera

Donateur
De knoppen in de auto zijn altijd puls schakelaars en geen gewone schakelaars. Je zal dus zelf een schakeling moeten maken dan. De bedrading ligt er niet standaard onder voor de schakelaars die er niet in zitten.

Bovenaan Onderaan