Schakelaartje bij inbouwen

Hallo

Ik ben aan het overwegen om een setje hoofdsteunmonitors aan te schaffen.
Nu wil ik er een schakelaartje voor inbouwen, tegen het leeglopen van de accu, langs het knopje van de ESP onderaan de klimaatregeling.
Weet iemand waar ik zo eentje vind gelijk het origineel waar ik dan zelf een +12V en een schakeldraad op kan monteren (solderen).

Alvast bedankt voor het lezen.

Groetjes
Gerrit
 

EdK

Forumguru
Als je de monitoren op de geschakelde plus aansluit is in principe je autosleutel de schakelaar voor de schermen.
En geschakelde plus is in algemeen te vinden in de zekeringkast
Denk dat @Joske hier wel schema's voor kan vinden in zijn skoda archief
 
Als je de monitoren op de geschakelde plus aansluit is in principe je autosleutel de schakelaar voor de schermen.
En geschakelde plus is in algemeen te vinden in de zekeringkast
Denk dat @Joske hier wel schema's voor kan vinden in zijn skoda archief

merci voor de snelle post, heel goed MAAR als de kleine slaapt zou ik graag gewoon de schermpjes willen uitzetten.

Tijdens het rijden kan ik moeilijk de sleutel omdraaien :-)

Of ben ik mss te moeilijk :-o

En dan toch via de geschakelde plus werken ;)
 

Falcon

Donateur
Ik had trouwens in mijn O2 hoofdsteunmonitoren met het powerknopje aan de voorkant. Deze waren simpel te bereiken met je hand.

Daarnaast had ik een afstandsbediening voor de monitoren.

Ik weet niet wat je bron gaat worden.. Maar vaak als de monitoren geen signaal krijgen gaan ze op standby.
 
Ik ga het toch praktischer vinden als ik een knopje vooraan het dashboard heb voor als ons zoontje niet wilt luisteren of niet braaf is dat het dan gewoon kan uitzetten ;)
En m'n bron is de dvd van de zenec radio.

Morgen eens langs m'n garage dealer gaan voor zo'n knopje...
 

EdK

Forumguru
Dan zou ik de schakelaar alsnog in de geschakelde voeding ( laten ) zetten zodat je zeker weet dat deze zeker uit is zodra je met je sleutel de wagen verlaat.
En kun je dus nooit de fout maken om de schakelaar te vergeten en hiermee in ergste geval de accu geheel te ontladen....
 
ja dat is volkomen waar wat je zegt, dat ging ik ook zeker doen.Alleen moet ik nog opzoeken waar ik voldoende vermogen kan van aftakken voor de schermpjes tss de 2en 3 ampere
Er werd hier gesproken over iemand die dat kon opzoeken in zijn archief @Joske
zou mijn wss een stukje makkelijker maken ...
 

EdK

Forumguru
Meten is weten dus begin eens te meten bij je zekeringen box en dan in de lege aansluitingen of er een geschakelde zekeringhouder is waarvan je dan kun gaan bedraden naar je schermen

Of alles monteren en uitbedraden naar de zekeringbox en dan met de dealer een afspraak maken dat zij de draad die je aanbied op de zekeringbox op vrije zekeringhouder aansluiten die geschakeld is...
 

Joske

Forumguru
Wil gerust eens kijken hoor, bouwjaar en type moet ik weten :) en bij voorkeur een motorcode ook.
 

Joske

Forumguru
@Gerrit Vranken

met deze info zal ik zeker wel iets kunnen vinden. Maar ik moet natuurlijk wel weten "wat" ik moet zoeken é, ik heb zo een 250 stroomloopschema's voor een O2 dus jij of een elektricien (@EdK mss?) zal me wel even moeten sturen in welke richting ik moet gaan kijken. Waarschijnlijk zal een basisstroomloopschema wel voldoen, ik zal deze al maken en hier posten. (het zou kunnen dat deze te groot is, dan moet je me even een pb sturen met je emailadres Gerrit)
 
@Gerrit Vranken

met deze info zal ik zeker wel iets kunnen vinden. Maar ik moet natuurlijk wel weten "wat" ik moet zoeken é, ik heb zo een 250 stroomloopschema's voor een O2 dus jij of een elektricien (@EdK mss?) zal me wel even moeten sturen in welke richting ik moet gaan kijken. Waarschijnlijk zal een basisstroomloopschema wel voldoen, ik zal deze al maken en hier posten. (het zou kunnen dat deze te groot is, dan moet je me even een pb sturen met je emailadres Gerrit)



Ik zou ergens een geschakelde 12v moeten vinden aan het dashboard sterk genoeg voor de 2 monitors te kunnen voeden op een veilige manier

Mvg
Gerrit
 
Bovenaan Onderaan