hemi24
Forumguru
Sinds vandaag heb ik een raar verschijnsel:
Als ik overschakel blijft mijn schakelindicator "hangen"
Voorheen reageerde deze door te verdwijnen zodra de koppeling was ingetrapt, maar nu blijft 'ie ca 2 a 3 seconden staan op het laatste advies.
Voorbeeld hoe het nu is:
Rijd ik bijvoorbeeld in z'n 2, dan krijg ik netjes het advies om op te schakelen naar 3. Trap ik vervolgens het koppelingspedaal in blijft het advies gewoon staan, en als ik de koppeling weer op laat komen veranderd het opschakelpijltje in een stip (wat weer normaal is).
Zet ik de auto in neutraal bij het aanremmen voor een stoplicht, zie ik de indicator netjes terugtellen, terwijl er helemaal geen enkele versnelling is ingelegd..!
Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Recentelijk is mijn koppeling en 2-massa-vliegwiel vervangen, dus ik zat zelf de denken aan een toerentalsensor of een koppelingsschakelaar, maar zou dan mijn cruise-control ook niet moeten blijven hangen bij het schakelen?!?
Als ik overschakel blijft mijn schakelindicator "hangen"
Voorheen reageerde deze door te verdwijnen zodra de koppeling was ingetrapt, maar nu blijft 'ie ca 2 a 3 seconden staan op het laatste advies.
Voorbeeld hoe het nu is:
Rijd ik bijvoorbeeld in z'n 2, dan krijg ik netjes het advies om op te schakelen naar 3. Trap ik vervolgens het koppelingspedaal in blijft het advies gewoon staan, en als ik de koppeling weer op laat komen veranderd het opschakelpijltje in een stip (wat weer normaal is).
Zet ik de auto in neutraal bij het aanremmen voor een stoplicht, zie ik de indicator netjes terugtellen, terwijl er helemaal geen enkele versnelling is ingelegd..!
Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Recentelijk is mijn koppeling en 2-massa-vliegwiel vervangen, dus ik zat zelf de denken aan een toerentalsensor of een koppelingsschakelaar, maar zou dan mijn cruise-control ook niet moeten blijven hangen bij het schakelen?!?