Schakelindicator

Goedemorgen, ik heb sinds een week een Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 2009 elegance.
Ik zie geen schakelindicator in mijn auto. Zou dat er niet in moeten zitten? En zo ja, hoe kan ik deze aanzetten?

Vriendelijke groet,

Gerard de Jager

hemi24

Forumguru
Waarschijnlijk is je auto nog net niet jong genoeg om de schakelindicator te hebben, helaas...
Wel leuke combinatie 1.8 TSI met 4x4 in een O2 combi...

RDE

Lid
Mooie wagen, zware aanhanger te trekken? Ik zie een contradictie in je verhaal: enerzijds heb je een gave wagen die een behoorlijk verbruik heeft, anderzijds wil je geadviseerd worden door diezelfde auto om zo zuinig mogelijk te rijden. Mocht je geen schakelindicator hebben: houdt de motor onder 2500 tpm, dan rijd je "zuinig". Maar ja, met die combinatie die je hebt, kan ik me goed voorstellen dat je je niet kunt inhouden.

Tallguy

Forumguru
De schakelindicator is vlgs mij gekomen in 2010 bij de nieuwe modellen. Jouw model uit 2009 heeft dat niet...helaas.

Antera

Donateur
is inderdaad alleen op de nieuwere modellen op de oude ben ik het nog niet tegen gekomen

hemi24

Forumguru
Volgens mij is modeljaarwissel 2010 (week 22 van 2009) de wijziging doorgevoerd voor de Greenline en nog een aantal andere motoren.
Alle overige motoren hebben de wijziging na week 46 van 2009 gekregen, als ik me niet vergis. Het is dus niet gebonden aan de facelift van de O2...

Hartelijk dank aan allen die hebben gereageerd. Mijn auto zal nog geen schakelindicator hebben.
Nog even in reactie op een aantal vragen en opmerkingen.
Tot voor veertien dagen reden wij een Octavia Combi 2.0 slx uit 2000. Wij rijden ook regelmatig met een Solifer Golgie 470 caravan, een middelmaat caravan. Een grote motor is dan prettig. En het energiegebruik valt, mits je regelmatig schakelt erg mee, zowel solo als met een caravan.

Vriendelijke groet,

Gerard de Jager

flip

Lid
Mijn O2 werd in september 2009 geleverd met schakelindicator... begrijpe wie begrijpen kan...

Bovenaan Onderaan