Schakelmomenten 2.0TDI zonder chip

VEEJAY

Forumguru
Ben nu 2 daagjes aan het experimenteren met dit progje: http://wimobi.com/gpsdash/overview.ppc2.php

Het geeft vanalles weer, onder andere ook de acceleratie m/s2. Ik ben zo op zoek gegaan naar de beste schakelmomenten, bevindingen tot nu toe:

Versnelling:
1. tot 30km/pu
2. tot 70km/pu
3. tot 90km/pu
4. tot 120km/pu
5. tot 200km/pu
6. na 200km/pu

Het zijn voorlopige cijfers, door op deze momenten te schakelen geeft de GPS de hoogste acceleratiecijfers.

2e versnelling is echt super +/- 4,6 m/s2 piek..

Zou leuk zijn als iemand met een gechipte auto eens kon meten.

Leuk programmaatje dat GPS dash, alleen ik krijg het bij mij niet aan de praat. Heb je iets bijzonders moeten doen om het te laten werken?

VEEJAY

Forumguru
als je tomtom oid werkt, dan moet je even autoconnect doen in gpsdash. Als dat niet werkt even handmatig je GPS com settings intypen. Ik heb verder niks bijzonders gedaan.

Jammer van die 6 bak. Slechts boven de 200km in je 6. Mijn DSG automaat zit bij 60 km al in z'n 6.

VEEJAY

Forumguru
hoe hoger hoe beter sunnyboy, je kunt de waardes ook gebruiken om je remkracht te meten. Dan zijn het negatieve getallen.

Ben verder geen expert op dat gebied, maar ik twijfelde altijd bij welke toeren mijn auto nou het best accelereerde in een bepaalde versnelling en dit programma geeft een aardige indicatie.

SkodaMan

Actief lid
Sjooo......, even lekker een ritje maken. Automaatje in "D" en gassen maar. Soepel rolt de O2 over 's heren wegen. Niks schakelen of koppelen, gewoon lekker sturen. Zodra ik een beetje sportief ga rijden past de bak zich automatisch net als het stuurgedrag. Het wordt allemaal wat strakker en stoerder. Heerlijk /forum/images/graemlins/grin.gif.

VEEJAY

Forumguru
Heren DSG'ers begrijp mij niet vekeerd, je kunt lekker schakellui rijden met de handbak. Mijn topic is zeker niets negatiefs over een handbak.

KMA

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: sunnyboy</font><hr />

Is de versnelling per minuut dan 276 meter?
Dat m/s2 snap ik niet helemaal.

[/ QUOTE ]

4.6 m/s2 is de acceleratie en betekent dat na 1 seconde je snelheid is toegenomen met 4.6 m/s = 16,6 km/h. Dus als je begint met 0km/h is je snelheid na 1 seconde 16,6 km/h.
Als je het vertaald in g-krachten dan is 4,6 m/s2 bijna een halve g.

sunnyboy

Senior Member
Oke kma, dan ben je dus met zes seconden op de 100km/h bij gelijkblijvende versnelling van bijna een halve g.
Begrijp ik dat zo goed?

Bovenaan Onderaan